Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Thursday, November 22, 2018

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည္႕ည၌ ပစၥည္းခုိးရျခင္းအေၾကာင္း(က်ီးမနိုးပြဲ)


သူခ္ိုးည ( လုံးဝ )မဟုတ္​ပါ

တန္​​ေဆာင္​မုန္​းလျပည္​့ညသည္​ သူခိုးညလုံးဝမဟုတ္​ပါ။တန္​​ေဆာင္​မုန္​းလျပည္​့ညသည္​ဗုဒၶဘာသာဝင္​တို႔၏ ​ေန႔ထူး​ေန႔ျမတ္​ျဖစ္​ပါသည္​။

ျမတ္​စြာဘုရားသည္​ အဇာတသတ္​ရွင္​ဘုရင္​အား သာမညဖလ သုတ္​​ေတာ္​ကို​ေဟာ​ေတာ္​မူ၍ ဘုရင္​နွင္​့တကြ ​ေနာက္​ပါျပည္​သူ ( ၁ ) သိန္​းခန္​႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္​တဲ႔ညႀကီးပါ။ဒီလိုႀကီးက်ယ္​ခမ္​းနားတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ​ေန႔ႀကီးကို မသမာသူမ်ားက စုပ္​ျပတ္​​ေအာင္​သူခိုးညဆိုၿပီး နာမည္​တပ္​လိုက္​​ေတာ့ အမွန္​တရား ​ေပ်ာက္​ကြယ္​သလိုျဖစ္​သြားပါတယ္​။

လြန္ေလျပီးေသာ ေရွးအခါက ေယာက္က်ားသားမ်ားရွင္လိင္ျပန္ၾကရ၀ယ္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထုိးသည္႕ဓေလ့သည္ အထင္အရွားရွိခဲ႕၏။ ရွင္ဘုရင္မွအစခ်ီကာ မင္းညီမင္းသား၊မွဴးမတ္သူၾကြယ္၊ ကုန္သည္၊လယ္လုပ္အစခ်ီကာ သူရင္းငွားမ်ားစေသာ လူေယာက္က်ားတုိ႕သည္မင္ထုိးၾကေလသည္။ယခုေခတ္ကဲ႕သုိ႕ ၾကဳံသလုိထုိးျခင္း မဟုတ္ေခ်။ေဆးမ ွင္ထုိးသည္႕အခါ နကၡတ္ေကာင္း၊အခါေကာင္း ေစာင္႕ဆုိင္းကာ ေမွာင္ခန္းေခၚမွင္ထုိးသည္႕ အခန္းတြင္ ကန္ေတာ႕ပြဲေပး၍ ထုိးရသည္။

ထုိသုိ႕ ထုိးခဲ႕ျပီးေသာ ေယာက္က်ားတုိ႕သည္တန္ေဆာင္မုန္းညနကၡတ္စုံခ်ိန္တြင္ ထုိးထားသည္႕ေၾကာင္တက္ေၾကာင္ဆင္းေဆးအေစာင္႕တုိ႕သည္တန္ခုိးျပသည္ဟု အယူရွိေသာေၾကာင္႕အရွင္မသိေသာပစၥည္းကုိခုိးယူကာ ခုိးကြင္း၌ ထားျမဲျဖစ္၏။ထုိးကြင္းဆုိသည္မွာ ခုိးရာပါပစၥည္းအားဘယ္သူဘယ္၀ါ၏အိမ္မွ ပစၥည္းျဖစ္ေၾကာင္းခုိးကြင္းတြင္ စာကပ္၍ ထားၾကသည္။ထုိသုိ႕ခုိးရာတြင္ အသက္ရွိေသာအရာကုိခုိးယူႏုိင္စြမ္းေသာသူသည္ လူစြမ္းေကာင္းျဖစ္ေလသည္။

ေရွးအခါက ႏြားမ်ားႏွင္႕ လူအိပ္ေနေသာကုတင္ကုိ လူမနႈိးေအာင္ ထမ္း၍ခုိးကြင္း၌လာထားၾကသည္။ မနက္မုိးလင္းေသာအခါပစၥည္းရွင္မ်ားကသကၤန္းအစုံျဖင္႕ မိမိတုိ႕ပစၥည္းကုိ လာေရြးယူၾကျပီး ကထိန္ပြဲကုိ ဆင္ႏြဲရသည္။

ပစၥည္းခုိး၍ လူမိေသာအခါတြင္ ထုိသူကုိဖမ္း၍ခုိးကြင္းတြင္ ကတုံးတုံးကာ ျပာလူး၍ ထားၾကသည္။

ကထိန္ပြဲတြင္ ထုိခုိးသားကုိ ရြာသူၾကီးကတရားသူၾကီးလုပ္ကာ တရားဆုိင္ခန္းျဖင္႕ဟာသလုပ္ၾကျပီး ရဟန္း၀တ္ေစျမဲျဖစ္သည္။ဒီဘက္​​ေခတ္​​ေရာက္​လာ​ေတာ႔တန္​ဘိုးရွိပစၥည္​း​ေတြကို တကယ္​ ခိုးလာၾကတယ္​။လမ္​း​ေတြ​ေပၚမွာ က်က္​သ​ေရမဂၤလာမရွိ​ေအာင္​ ရုပ္​ပ်က္​ ဆင္​းပ်က္​ ဆိုင္​းဘုတ္​​ေတြ ျဖဳတ္​ခ် ၊ အရက္​ ဘီယာ အစားအ​ေသာက္​​ေတြပလူပ်ံ​ေအာင္​ ျပန္​႔က်ဲ​ေနတယ္​။အ​ေပ် ာ္​က​ေန အပ် က္​ဘက္​ကို ဦးတည္​လာၾကတယ္​။

အမွန္​တရားကို ဗုဒၶဘာသာ ျမန္​မာလူမ်ိဳ ဳ း​ေတြ သိ​ေစခ်င္​၍ရည္​ရြယ္​ရင္​း

Credit: မူရင္းေရးသားသူ


#Unicode Version#

သူခိုးည ( လုံးဝ )မဟုတ်ပါ

တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်ညသည် သူခိုးညလုံးဝမဟုတ်ပါ။တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်ညသည်ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တို့၏ နေ့ထူးနေ့မြတ်ဖြစ်ပါသည်။

မြတ်စွာဘုရားသည် အဇာတသတ်ရှင်ဘုရင်အား သာမညဖလ သုတ်တော်ကိုဟောတော်မူ၍ ဘုရင်နှင့်တကွ နောက်ပါပြည်သူ ( ၁ ) သိန်းခန့် ဗုဒ္ဓဘာသာဖြစ်တဲ့ညကြီးပါ။ဒီလိုကြီးကျယ်ခမ်းနားတဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာနေ့ကြီးကို မသမာသူများက စုပ်ပြတ်အောင်သူခိုးညဆိုပြီး နာမည်တပ်လိုက်တော့ အမှန်တရား ပျောက်ကွယ်သလိုဖြစ်သွားပါတယ်။

လွန်လေပြီးသော ရှေးအခါက ယောက်ကျားသားများရှင်လိင်ပြန်ကြရဝယ် ဆေးမင်ကြောင်ထိုးသည့်ဓလေ့သည် အထင်အရှားရှိခဲ့၏။ ရှင်ဘုရင်မှအစချီကာ မင်းညီမင်းသား၊မှူးမတ်သူကြွယ်၊ ကုန်သည်၊လယ်လုပ်အစချီကာ သူရင်းငှားများစသော လူယောက်ကျားတို့သည်မင်ထိုးကြလေသည်။ယခုခေတ်ကဲ့သို့ ကြုံသလိုထိုးခြင်း မဟုတ်ချေ။ဆေးမ ှင်ထိုးသည့်အခါ နက္ခတ်ကောင်း၊အခါကောင်း စောင့်ဆိုင်းကာ မှောင်ခန်းခေါ်မှင်ထိုးသည့် အခန်းတွင် ကန်တော့ပွဲပေး၍ ထိုးရသည်။

ထိုသို့ ထိုးခဲ့ပြီးသော ယောက်ကျားတို့သည်တန်ဆောင်မုန်းညနက္ခတ်စုံချိန်တွင် ထိုးထားသည့်ကြောင်တက်ကြောင်ဆင်းဆေးအစောင့်တို့သည်တန်ခိုးပြသည်ဟု အယူရှိသောကြောင့်အရှင်မသိသောပစ္စည်းကိုခိုးယူကာ ခိုးကွင်း၌ ထားမြဲဖြစ်၏။ထိုးကွင်းဆိုသည်မှာ ခိုးရာပါပစ္စည်းအားဘယ်သူဘယ်ဝါ၏အိမ်မှ ပစ္စည်းဖြစ်ကြောင်းခိုးကွင်းတွင် စာကပ်၍ ထားကြသည်။ထိုသို့ခိုးရာတွင် အသက်ရှိသောအရာကိုခိုးယူနိုင်စွမ်းသောသူသည် လူစွမ်းကောင်းဖြစ်လေသည်။

ရှေးအခါက နွားများနှင့် လူအိပ်နေသောကုတင်ကို လူမနှိုးအောင် ထမ်း၍ခိုးကွင်း၌လာထားကြသည်။ မနက်မိုးလင်းသောအခါပစ္စည်းရှင်များကသင်္ကန်းအစုံဖြင့် မိမိတို့ပစ္စည်းကို လာရွေးယူကြပြီး ကထိန်ပွဲကို ဆင်နွဲရသည်။

ပစ္စည်းခိုး၍ လူမိသောအခါတွင် ထိုသူကိုဖမ်း၍ခိုးကွင်းတွင် ကတုံးတုံးကာ ပြာလူး၍ ထားကြသည်။

ကထိန်ပွဲတွင် ထိုခိုးသားကို ရွာသူကြီးကတရားသူကြီးလုပ်ကာ တရားဆိုင်ခန်းဖြင့်ဟာသလုပ်ကြပြီး ရဟန်းဝတ်စေမြဲဖြစ်သည်။ဒီဘက်ခေတ်ရောက်လာတော့တန်ဘိုးရှိပစ္စည်းတွေကို တကယ် ခိုးလာကြတယ်။လမ်းတွေပေါ်မှာ ကျက်သရေမင်္ဂလာမရှိအောင် ရုပ်ပျက် ဆင်းပျက် ဆိုင်းဘုတ်တွေ ဖြုတ်ချ ၊ အရက် ဘီယာ အစားအသောက်တွေပလူပျံအောင် ပြန့်ကျဲနေတယ်။အပျေ ာ်ကနေ အပျ က်ဘက်ကို ဦးတည်လာကြတယ်။

အမှန်တရားကို ဗုဒ္ဓဘာသာ မြန်မာလူမျို ု းတွေ သိစေချင်၍ရည်ရွယ်ရင်း

No comments:

Post a Comment