Latest News

Thursday, November 29, 2018

ယေန႔ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါၿပီ..


ယေန႔ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါၿပီ..
...
ဘုန္းဘုန္း တပည့္ေတာ္တခုေလာက္ ေမးေလ်ွာက္ခ်င္တာ ဘုရား
ဘုန္းဘုန္းတို႔ သံဃာတခ်ိဳ ႔ေပါ့
အရက္ေသာက္
ေနလြဲညစာစား
ေလာင္းကစားလုပ္
ၾကမ္းတမ္းတဲ႔စကားေတြေျပာ
ေမွာင္ခိုပစၥည္းေတြလုပ္နဲ႔ စံုလို႔ပါပဲ
အာပတ္ေျဖရင္ေပ်ာက္တယ္က ေျပာေသး
စိတ္ထဲ ဘဝင္ကိုမက်ဘူးဘုရား
တပည့္ေတာ္ ဘုန္းၾကီးမလုပ္နိုင္လို႔
လူဝတ္ေၾကာင္မ်ွသာပါဘုရား
သူမ်ားေတြေျပာတဲ႔ ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ပါတယ္ ေျပာတာနဲ႔ အျပစ္ေတြ ေက်ေပ်ာက္တယ္ လို႔ ယံုတဲ႔သူေတြနဲ႔ ဘာမွကြာေတာ့ဘူးပါဘုရား
ေျဖၾကားေပးပါဘုရား..
(ေမးေလ်ွာက္သူ မင္းမင္း..)

တကယ္ကို ေမးသင့္ေမးထိုက္သည့္ ေမးခြန္းကို
ေမးတာျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို ခ်ိဳးေဖာက္ က်ဴးလြန္သည့္အခါမွာ
ဝိနည္းအျပစ္၊
ဓမၼအျပစ္၊
ေလာကအျပစ္ ဆိုၿပီး သုံးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။

ဝိနည္းျပစ္မွာ အႀကီးမားဆုံးသိကၡာပုဒ္က ပါရာဇိက အာပတ္ဆိုတဲ့
၁။ေမထုန္မွီဝဲတာ
၂။သူတစ္​ပါး ဥစၥာပစၥည္းကို ခိုးယူတာ
၃။လူသတ္တာ။ ေစခိုင္းၿပီသတ္တာလည္းမရဘူး၊
ကိုယ္ဝန္က်ေဆးေတာင္ ေပးလို႔မရပါဘူး။
၄။စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ တရားေတြကိုမရပဲ မသိပဲ ရၿပီ သိၿပီဟု လူအထင္ႀကီးေအာင္ ႂကြားဝါေျပာဆိုတာ။
ဒီေလးပါးထဲ တစ္ပါးပါးကို က်ဴးလြန္ရင္ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး
သိကၡာခ်စရာမလိုပဲ လူတန္းျဖစ္သြားတယ္။
လူထြက္ကို ထြက္ရမယ္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာေနလို႔မရေတာ့ပါဘူး။
ဆက္ၿပီးေနရင္ ေနသေလာက္ အျပစ္ေတြ တိုးပြားေနပါတယ္။

လူေတြကလည္း ဒီအျပစ္ကိုက်ဴးလြန္ထားတယ္ လို႔ သိရင္ မကိုးကြယ္သင့္ပါဘူး။
သူ႔ကိုလူထြက္ေအာင္ သက္ဆိုင္ရာကို တိုင္ၾကားရပါမယ္။
သို႔မဟုတ္ရင္ သာသနာနစ္နာပါတယ္။
သူ လူထြက္လိုက္ရင္ ဝိနည္းအျပစ္အရ ၿပီးပါၿပီ။
ဒါကဝိနည္းအျပစ္ပါ။

ဓမၼအျပစ္အရ သူဟာ လူသတ္တာဆိုရင္ လူကိုသတ္သည့္ ကံအတိုင္း သူဟာ အပါယ္ငရဲက်တာ တဖန္ျပန္ၿပီး သတ္တာျဖတ္တာခံရတာ အသက္တိုတာ ေျခလက္အဂၤါ မစုံတာ စသည္ျဖင့္ သူက်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ကံအတိုင္း မလဲြမေသြ ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ဓမၼအျပစ္ပါ။

ေလာကအျပစ္အရ လူသတ္မႈက်ဴးလြန္လို႔ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္လို႔ ဥပေဒေၾကာင္းအရ
ေထာင္ခ်အျပစ္ေပးခံရပါမယ္။
ဒါဟာ ေလာကအျပစ္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္တိုင္း က်ဴးလြန္တိုင္းမွာ ဝိနည္းအျပစ္၊ ဓမၼအျပစ္၊ ေလာကအျပစ္ဆိုၿပီး သုံးမ်ိဳးစီ႐ွိေနပါတယ္။

အထက္မွာ ေမးခဲ့သည့္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ အရက္ေသာက္ၿပီး ေဒသနာၾကားရင္ေပ်ာက္တယ္ ဆိုကာ ေဒသနာၾကားလိုက္ အရက္ေသာက္လိုက္ လုပ္လို႔ရပါသလား ဆိုတာဟာ လုံးဝကို မရပါဘူး။

ျမတ္​စြာဘုရား ေဒသနာၾကားျခင္းဆိုတဲ့ အာပတ္ေျဖကို ထားခဲ့တာဟာ ရဟန္းေကာင္းေတြအတြက္ ထားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းဆိုးေတြ က်ဴးလြန္ခ်င္တိုင္း က်ဴးလြန္ခြင့္႐ွိေအာင္ ထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။

လူတစ္ေယာက္ဟာ သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္လာရင္ မျဖစ္​မ​ေန သင္ၾကားရမည့္ လိုက္နာက်င့္သုံးရမည့္ တရားကေတာ့ ဝိနည္းဥပေဒ သိကၡာပုဒါမ်ားျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုသင္ၾကားနာယူရင္း ေသးငယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ေမ့ေလ်ာ့၍ျဖစ္ေစ မသိ၍ျဖစ္ေစ က်ဴးလြန္ခဲ့မိသည္႐ွိေသာ္ ထိုအျပစ္မ်ားကို ျပန္လည္ကုစားႏိုင္ရန္ ေဒသနာၾကားျခင္းကို
ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာအားျဖင့္ ျမက္ပင္ကို ဆြဲႏႈတ္မိသည္႐ွိေသာ္
ပါစိတ္အာပါတ္ သင့္ပါတယ္။ အဲဒီအာပတ္ကို သိတဲ့ တစ္ပါးက အျပစ္ျပဆုံးမသည့္အခါ အဲဒီအျပစ္ကို ရဟန္းတစ္ပါးထံမွာ "တပည့္ေတာ္ ဒီအျပစ္ကို က်ဴးလြန္မိပါသည္။ တပည့္ေတာ္ ေနာင္ကို ဒီအျပစ္ကို မက်ဴးလြန္ေအာင္ ေစာင့္ထိမ္းပါမည္" ဟု ဆိုကာ ဝန္ခံကတိေပးတာကို ေဒသနာၾကားတယ္ လို႔ ေခၚတာပါ။

အျပစ္ကို ေနာက္ထပ္မက်ဴးလြန္ဖို႔ တရားအားထုတ္သည့္အခါမွာ စိတ္စင္ၾကယ္ေစဖို႔ ရဟန္းေကာင္းျဖစ္လိုသူေတြအတြက္ ေဒသနာၾကားျခင္းကို ထားခဲ့ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အရက္ေသာက္လိုက္ ေဒသနာၾကားလိုက္ အရက္ေသာက္လိုက္ ေဒသနာၾကားလိုက္ လုပ္ေနတဲ့ ရဟန္းဆိုးအတြက္ကေတာ့ အျပစ္သုံးမ်ိဳးလုံး သင့္ပါတယ္။

အရက္ကိုေသာက္ၿပီး ေဒသနာၾကားလိုက္ ေသာက္လိုက္ လုပ္ေနတာဟာ ဘုရားေဒသနာေတာ္ကို ခုတုံးလုပ္ကာ မိုက္ၿပီးရင္းမိုက္ကာ မိုက္ဇာတ္ခင္းေနတာ ျဖစ္လို႔ ဝိနည္းအျပစ္အရလည္း မေပ်ာက္ပဲ အျပစ္သင့္ျမဲ သင့္ပါသည္။
ပို၍အျပစ္ႀကီးပါသည္။

ဓမၼအျပစ္အရလည္း ရဟန္းတန္မဲ႔ ရဟန္းႏွင့္ထိုက္တန္ေသာ အက်င့္ကို မက်င့္ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္ခ်င္တိုင္း ခ်ိဳးေဖာက္ကာ အက်င့္ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္ ေသရင္လည္း အပါယ္ငရဲက်ပါမည္။
ျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္းမွာလည္း အသိဥာဏ္ထုံထိုင္း ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး နိမ့္က်ကာ အ႐ူးအႏွမ္းျဖစ္ပါမည္။
ဒါဟာ ဓမၼအျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကအျပစ္အရ ႏိုင္ငံေတာ္ကထုတ္ျပန္ထားသည့္ (၂၉၅-သာသနာညိဳးႏြမ္းေစမႈ) အျပစ္အရ အေရးယူ အျပစ္ေပးျခင္းကို ခံရပါမည္။
လူေတြရဲ႕ကဲ့ရဲ႕အျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ျခင္းကို ခံရပါမယ္။

ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ေလာင္းကစား၊
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ ေလာင္းကစားဝိုင္းမ်ားဟာ လုံးဝကိုမသင့္ေလ်ာ္တဲ့ မျဖစ္သင့္တဲ့ အရာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္အစိုးရလက္ထက္က ရဟန္းေတာ္ေတြကို သူတို႔ကို မေတာ္လွန္ရင္ၿပီးေရာ ပ်က္​စီးခ်င္တိုင္း ပ်က္စီးၾကပေစ ဆိုကာ ရဟန္းဆိုးမ်ား မ်ားသည္ ထက္မ်ားေအာင္ သူတို႔ဘက္ကို လွည့္မလာေအာင္ ဆက္ေၾကးေကာက္ကာ ခြင့္ျပဳထားၾကပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္မွာ ေလာင္းကစားျခင္းရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးအျပစ္ေတြကို အထင္အ႐ွား ေဟာေၾကားထားၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။
ဒကာဒကာမမ်ားကို ေလာင္းကစားမလုပ္ေအာင္ ေဟာေျပာရမည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ ႏွစ္လုံး၊ သုံးလုံး၊ ေဘာလုံးစသည့္ ေလာင္းကစားမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ က်ဴးလြန္ေနၾကတာဟာ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ဖ်က္ဆီးေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွာ ဖြင့္ထားေသာ ေလာင္းကစားဒိုင္မ်ားမွာ သြားေရာက္ကာ ႏွစ္လုံး၊ သုံးလုံး၊ ေဘာလုံးစေသာ ေလာင္းကစားမ်ား လုပ္ေနၾကျခင္းဟာ သာသနာကို ဝိုင္းဝန္းဖ်က္ဆီးေနၾကျခင္း ျဖစ္လို႔ အျပစ္ႀကီးပါတယ္။

ျမတ္​ဗုဒၶ၏လမ္းစဥ္သည္ ကယ္တင္႐ွင္လမ္းစဥ္မဟုတ္ပါ။ သူ႔ကိုယုံၾကည္႐ုံ ၾကည္ညိဳ႐ုံ ေဒသနာၾကား႐ုံမ်ွျဖင့္ အျပစ္မ်ား ေက်ေပ်ာက္သြားသည္ ဟု မဆိုထားပါ။

"ဓေမၼာဟေဝရကၡတိ ဓမၼစာရိ ံ" တရားကို လိုက္နာ က်င့္သုံးသူကိုသာ တရားက ျပန္လည္ ကယ္တင္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုးသည့္အျပစ္ျဖစ္ေစသည့္ အကုသိုလ္မ်ားကို က်င့္သုံးလ်ွင္ ထိုအကုသိုလ္ဆိုးျပစ္မ်ားကို က်ဴးလြန္သူခံရမည္။
ေကာင္းသည့္ အျပစ္ကင္းစင္သည့္ အမ်ားသူငါ စိတ္ခ်မ္းသာေစသည့္ ကုသိုလ္ဓမၼမ်ား က်င့္သုံးလ်ွင္ ထိုကုသိုလ္ဓမၼ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ျပန္လည္ခံစားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းက်င့္ဝတ္ သိကၡာပုဒ္မ်ားႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေသာ အမူအက်င့္မ်ား ျပဳလုပ္ေျပာဆိုေနၾကေသာ ရဟန္းဆိုးမ်ားသည္ သာသနာေတာ္ႀကီးကို အ႐ုပ္ဆိုးေအာင္ ညစ္ႏြမ္းေအာင္ လူေတြအၾကည္ညိဳမဲ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနၾကျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ဖ်က္​ဆီးေနၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ႀကီးေလးေသာအျပစ္ကို က်ဴးလြန္ေနၾကသူမ်ား သာျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။

ထိုရဟန္းဆိုးမ်ားကို ဆက္လက္၍မိုက္ဇာတ္ခင္းႏိုင္ေအာင္ ေထာက္ပံ့လႉဒါန္းေနကာ ေျမႇာက္ပင့္ေပးေနေသာ သူမ်ားသည္လည္း အဆိပ္ပင္ေရေလာင္း ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ သာသနာကို ဝိုင္းဝန္းကာ ဖ်က္ဆီးရာေရာက္ေန၍ အျပစ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ကို ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။

မင္းသုည(ဗုဒၶတကၠသိုလ္)

ရဟန္းရဟန္း၊ မည္ျပဌာန္းလ်က္၊
ရဟန္းဟူလစ္၊ ေခၚရာျဖစ္႐ုံ၊
စနစ္ေခါက္ခ်ိဳး၊ ခ်ဳပ္႐ိုးခန္းခန္း၊ ဖန္ရည္စြမ္းသား၊
သကၤန္းဝါဝါ၊ ဦးျပည္းကာျဖင့္၊
ပညာကင္းပ၊ သီလမဲ့မ်ိဳး၊ အတြင္းဆိုးကား၊
အက်ိဳးတစ္စိ၊ ဘယ္မွာ႐ွိလိမ့္၊
ေမာ္မိေမာ္မန္း၊ ေနကာဆန္းႏွင့္
ရဟန္းက်င့္ဝတ္၊ တစ္ပါးခြၽတ္က၊
လူနတ္မႀကိဳက္၊ ကဲ့ရဲ႕ထိုက္၏။
(မဃေဒဝလကၤာသစ္)