Latest News

Sunday, October 15, 2017

တေဘာင္အရ ထီးေတာ္တင္ျပီးက ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕ေရျမဳပ္မည္။

 2018 ထီးေတာ္တင္မည့္ ေနေရာင္ျပအင္းဘုရား။
တေဘာင္အရ ထီးေတာ္တင္ျပီးက ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕ေရျမဳပ္မည္။
* ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕၏ တေဘာင္ *
---------------------------
တေဘာင္ ဟူေသာ စကားမွာ ပါဠိစကားမွဆင္းသက္လာသည္ ျဖစ္၍ "တံဘာသ" ဟုဆိုသည္။ "တံ" သဒၵါကား ထို ဟူေသာ ညြန္ၾကားျခင္း နိဒႆန ပုဒ္ျဖစ္၏။ "ဘာသ" သဒၵါမွာ ေျပာဆို ရြတ္ဖတ္ျခင္း ျဖစ္၏။ တေဘာင္၏ အနက္မွာ ထိုသို႔ေသာ ေနာင္အခါ၌ မည့္သို႔ မည္ပံုျဖစ္မည္ ႀကိဳတင္ ေျပာဆိုထားျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ယခုလို အခိ်န္ မိုးမ်ားရက္ရွည္ေလး ေဆြလာတာနဲ႔ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ကတည္းက လူျကီးသူမ အဖိုးအဖြားမ်ားေျပာ ေလ့ရွိေသာ တေဘာင္တခုကို သတိရေနတတ္သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံေနရာေဒသ အခ်ိဳ႕တြင္လည္း ေရေဘး အႏၲရာယ္ ျကံေတြ႕ေနျကရသည္မွာလည္း ျကားသိေနရသည္။
တေဘာင္ မွန္ရန္အခ်က္သံုးခ်က္ အနက္ တစ္ခ်က္ သာက်န္ေနပါသည္။ က်န္သည့္ အခ်က္ မွာလည္း အေကာင္း လကၡဏာမဟုတ္ပါ ။ ျမိဳ႕ျကီးေရဖံုးလႊမ္းမည္ ဆိုလား ဘုရားကို ဝါးေထာက္ရွာရမည္ ဆိုလား သက္ျကီးစကားသက္ငယ္ျကား ဆိုသလို ျကားထားရတာပါ။
ယခုတေဘာင္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္လို့ေတာ့ အာမ မခံပါ ။ ေကာလ ဟာလ ျကားသိခဲ႔ရတာလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ စိုးရိမ္ ေသာက မျဖစ္ရန္ ေျပာျခင္းပါ ။
က်ေနာ္ ျကားသိရေသာ တေဘာင္ ၃ ခု ရွိေလသည္။ ၎တို့မွာ -
၁။ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕၏ေျမာက္ဘက္ ျမိဳ႕အထြက္ ရွိ ေနေရာင္ျပအင္း ဘုရားတြင္ ရဟႏၲာတစ္ပါး ပြင့္ေတာ္မူလိမ့္မည္။
၂။ထိုေနေရာင္ျပအင္းဘုရား အနီးဝန္းက်င္ေဒသ တြင္ ျကက္ပ်ံမက် စည္ကား လာလိမ့္မည္။
၃။ထိုသို႔စည္ကာလာျပီး လ်ွင္ ပ်ဥ္းမနား ျမိဳ႕ တစ္ျမိဳ႕လံုးေရဖုံးလႊမ္းသြားလိမ့္မည္။ ကုန္းမို့မို့ေပၚတြင္ရွိေသာ ျမိဳ႕ေတာင္ဘက္ က ကိုးခမ္းျကီးဘုရား ေတာင္မွ ဝါးေထာက္ ၍ ရွာယူရမည္။ ဟုျကားသိထားရေလသည္။
ဤသံုးခ်က္ အနက္ ပထမ နွစ္ခ်က္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္လာေလ သည္။


တစ္အခ်က္ အေနနဲ႔ 1999-2000 ခုနွစ္ေလာက္က ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕လံုးလိုလိုပင္ ရဟႏၲာ ပြင့္သည္ ဟူ၍ အံုးအံုးက်ြက္က်ြက္ ျဖစ္ကုန္သည္။ ျဖစ္ပံုမွာ ျမိဳ႕ေျမာက္ဖက္ ေပါင္းေလာင္း ကြက္သစ္ရက္ကြက္ ထဲက အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕တြင္ ရဟန္းတစ္ပါး ဆြမ္းခံျကြ လာသျဖင့္ အိမ္ရွင္ ဆြမ္းထြက္ေလာင္း အျပီး လွည့္ ထြက္ လာစဥ္ ေနာက္ျပန္လွည့္ျကည့္ရာ ကိုယ္ေတာ္ မွာ မရွိေတာ့ ပါေခ်။ေဘးပတ္ဝန္းက်င္လိုက္ျကည့္ရာ ေကာင္းကင္မွ စ်န္နွင့္ ျကြသြားသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရသျဖင့္ အနီးဝန္းက်င္ရွိလူမ်ား အသိေပးဖူးေမ်ွာ္ ရာမွ သတင္း ခဏအတြင္းျပန့္နွံ႔သြားေတာ့သည္။ကိုယ္ေတာ္ ျကြသြားရာ အရပ္ သို့ မွန္းဆကာွ ကားမ်ားဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ တသီတတန္းျကီး ေနာက္ကေနလိုက္ျကသျဖင့္ ေနေရာင္ျပအင္းဘုရားအတြင္း ျကြသြားသည္ကို ျမင္လိုက္ျကရသည္ဟု သိရွိရေလ သည္။ယခုထက္တိုင္ သီတင္းသံုး သာသနာျပဳေနေလသည္။ထို အခ်ိန္က စ၍ဤတေဘာင္အား လူေျပာမ်ားလာပါေတာ့ သည္။ တေဘာင္ ၏ပထမ အခ်က္ မွန္လာေပ ျပီေပါ့။
နွစ္အခ်က္အေနျဖင့္ 2006 ဝန္းက်င္မွ စ၍ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ပထမျမိဳ႕ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္ ဟု အမည္တပ္ကာ ျမိဳ႕တည္ ပါေတာ့ သည္။ တမဟုတ္ အတြင္း ပင္ ျမိဳ႕အသြင္ ေပၚလာကာ လူမ်ား စည္ကားလာသည္မွာ မ်က္ျမင္ ကိုယ္ေတြ႔ပင္ မဟုတ္ပါလား။ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္က ပ်ဥ္းမနားဆို သည္မွာ ျမိဳ႕ေသးေလး တစ္ခု ပင္။ ေနေရာင္ျပအင္းဘုရားဆိုသည္မွာ လည္း ျမိဳ႕အျပင္ အေတာ္ ေဝးေဝးမွာ သာျဖစ္သည္။ ယခု ေတာ့ ျဖင့္ ျမိဳ႕၏ပရဝုန္အတြင္း ေရာက္မွန္းမသိေရာက္သြားေတာ့ သည္။ ေနျပည္ေတာ္အေနျဖင့္ ျကည့္ပါက ထိုဘုရားသည္ အလယ္ တည့္တည့္ လို့ပင္ဆိုနိုင္သည္။ ထို့ ေျကာင့္ တေဘာင္၏ဒုတိယအခ်က္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္လာပါေတာ့ သည္။
တတိယအခ်က္ မွန္ရန္သာက်န္ပါေတာ့သည္။ စဥ္းစားျကည့္ျပန္ေတာ့ လည္း ပ်ဥ္းမနား ပတ္ပတ္လည္ ဆည္ေတြျကီးပါ။ ဆည္ အျကီး စရင္းဝင္ ျဖစ္သည့္ ေပါင္းေလာင္း ေရအားလ်ွပ္စစ္နွင့္ ငလိုက္ဆည္ ေခၚ ကြ်ဲရွင္း ဆည္ မွာ ျကီးမားသည္ ။ က်န္ဆည္ေသးေလးေတြမွာ လည္း အမ်ားျကီးပါ ။ ေပါင္းေလာင္းဆည္ ဆို အထက္ ေပါင္းေလာင္း ဟူ၍အထက္ဖက္ ကေန ေနာက္တစ္ဆည္ ေတာင္ တိုးလိုက္ပါေသးသည္။
ထိုသိို႕ဆည္မ်ားဝန္းရံေနသည့္ ပ်ဥ္းမနားေနက်ေနာ္ မိုးမ်ားရြာရက္ရွည္ေလေလ ျကက္သီးမ်ားထလာေလေလပါ။ တေဘာင္ ကလည္း တတိယ အခ်က္သာက်န္ေနသည္ေကာဗ်ာ။ မွားပါေစလို့ လဲ ဆုေတာင္းမိရဲ႕။
က်ေနာ္ ျကားသိရသည္ကိုသာတင္ျပပါသျဖင့္ အားလံုးအမွန္ေတြ လို့ေတာ့ အာမမခံပါ။
အကယ္၍ ဒီစာဖတ္မိသူမ်ားထဲမွ ဤအေျကာင္းအရာ အားခိုင္လံု စြာ ျငင္းခ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း ထက္မံျဖည့္ စြပ္ခ်င္ပါေသာ္လည္းေကာင္း comment တြင္ တင္ ျပေပးဖို့ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။
credit :
ေနေရာင္ျပအင္း သမိုင္း
=============
မင္းေနျပည္ကို ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရျခင္း ဗ်ာဒိတ္ေပၚ ထြန္းလာပံုကို ၾကည့္ပါက အလြန္တရာ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ကုန္းအျပန္႔ႏွင့္ ၾကာအင္းႀကီး (ေနေရာင္ျပအင္း) အေၾကာင္း ကို ဦးစြာ ေလ့လာရေပမည္။ သို႔မွသာ ဤေျမေနရာသည္ မည္မွ်အေရးပါ၊ အေရးႀကီးေၾကာင္း သိျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ဘုန္းေတာ္ ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပလလဲေတာတြင္ ပလလဲဆင္မင္း၏ အလုပ္အေကၽြးကို ခံယူေတာ္မူၿပီး ၀ါဆုိေလသည္။ တစ္ေန႔ ေသာအခါ တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ ပလလဲ ဆင္မင္းကို ေနာက္ပါ ေခၚေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ဟိမ၀ႏၲာ ေတာမွစ၍ ၀နစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူလာရာ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ အေရွ႕ ျမတ္ေစာညီေနာင္ ေတာင္၌ ေခတၱ ရပ္တန္႔ေတာ္ မူၿပီး ေနာက္ပလလဲ ဆင္မင္းႏွင့္အတူ ေနေရာင္ျပ အရပ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ လာရာ အလြန္တရာ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ကုန္းအျပန္႔ႏွင့္ ၾကာအင္းႀကီး (ယခုေနေရာင္ျပ အင္း) တစ္ခုကို ေတြ႕ေတာ္မူေလသည္။
ပလလဲ ဆင္မင္းသည္ ၾကာမ်ဳိးငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေနေရာင္ျပ အင္းကိုျမင္ေသာ္ လြန္စြာ ၀မ္းေျမာက္ လွသည္ႏွင့္ ဤ ဌာနတြင္ ေနသန္႔ေတာ္မူရန္ သင့္ေလ်ာ္ ပါသည္ ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလရာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ပလလဲဆင္မင္း၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို လက္ခံၿပီး ေနေရာင္ျပအင္းတြင္ တစ္ေန႔မွ် သီတင္းသံုး ေတာ္မူပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာေတာ္ မူၿပီးေနာက္ ထုိေတာေတာင္တြင္ က်က္စားေန ေသာ ေတာဆင္သား အဖႏွစ္စီးသည္ ေတာအတြင္း၌ အေလ့က် ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိေနေသာ ႀကံမ်ားကို ႏွာေမာင္းျဖင့္ ရစ္ပတ္ေဆာင္ယူၿပီး ျမတ္စြာဘုရားအား ကပ္လွဴပူေဇာ္သည္။ ပလလဲဆင္မင္းသည္ ထုိႀကံကို အရည္ညႇစ္၍ ႀကံရည္အေဖ်ာ္ အျဖစ္ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဆက္ကပ္ေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ႀကံရည္ကို ဘုဥ္းေပးၿပီးေနာက္ ေတာဆင္ႏွစ္စီးကို ၾကည့္႐ႈကာ ၿပံဳးေတာ္မူပါသည္။ ၿပံဳးေတာ္မူရျခင္း အေၾကာင္းကို ပလလဲ ဆင္မင္းကေလွ်ာက္ ထားေမးျမန္းရာ ျမတ္စြာဘုရားက-
““အုိ ပလလဲဆင္မင္း ဤဆင္သား အဖသည္ ငါဘုရားအား ႀကံတုိ႔ျဖင့္ ႐ိုေသစြာ ပူေဇာ္ လွဴဒါန္းေပသည္။ ထုိကုသိုလ္ေၾကာင့္-
(၁) ဆင္သားအဖသည္ ဤေနေရာင္ ျပအရပ္ကို အုပ္စိုး၍ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီးမားေသာ မင္းဧကရာဇ္မ်ား ျဖစ္လတံၱ႕။
(၂) ဤေနေရာင္ျပ အရပ္တြင္ နန္းတည္၍ စံလတၱံ႕။
(၃) ငါသီတင္းသံုးေတာ္ မူရာျဖစ္ေသာ ဤေနေရာင္ျပကုန္းသည္ ကမၻာဆံုးသည့္ တိုင္ေအာင္ အယုဇၩေအာင္ေျမ ျဖစ္၍ ထုိအရပ္ကို အမွီျပဳေသာ မင္းတိုင္းပင္လွ်င္ ရန္အေပါင္းကို ေအာင္ျမင္ကုန္လတံၱ႕။
(၄) ဤေနေရာင္ျပ ၾကာအင္းႀကီးသည္ အၿမဲတည္ေသာ အင္းမဟုတ္ဘဲ ရံခါအင္း ျဖစ္၍ ရံခါ ညီၫြတ္ေသာ ျမျပင္ျဖစ္လတၱံ႕။
(၅) ၾကအင္းေပ်ာက္၍ ညီၫြတ္ေသာ ေျမအျဖစ္သို႔ ေရာက္တိုင္း ဤဌာနတြင္ ဘုရင္ဧကရာဇ္တုိ႔၏ ထီးနန္းစိုက္ရာ ေျမျဖစ္ လတံၱ႕။
(၆) ၿမိဳ႕ျပ-ျပည္ရြာ သာယာစည္ပင္ လတံၱ႕။
(၇) သာသနာေတာ္ ႏွစ္ေထာင့္ေလး ရာေက်ာ္ေသာအခါ၌ ဤေနေရာင္ျပအနီး သိမ္ႀကီး ကိုးသိမ္ေပၚလတံၱ႕။
(၈) ျပာသာဒ္ကိုးေဆာင္ ေပၚလတံၱ႕။
(၉) ဤေနေရာင္ျပ အနီးတြင္ လမ္းႀကီး ေတာင္ေျမာက္တြင္လတံၱ႕။
(၁၀) ငါဘုရား၏ သာသနာကို ေကာင္းစြာ ရြက္ေဆာင္၍ ထြန္းကားေအာင္ ျပဳစုေသာ မေထရ္တစ္ပါး ေပၚလတၱံ႕”” ဟု ဗ်ာဒိတ္ထားခဲ့ေလသည္။
ေနျပည္ေတာ္ ဟူသည့္ မင္းေနျပည္သည္ မင္းေနျပည္အျဖစ္ မေပၚထြန္းမီ ကတည္းကပင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဗ်ာဒိတ္ ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ အိပ္မက္နိမိတ္ အေၾကာင္းကို စာအုပ္စာတမ္းမ်ားျပဳ စုေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ လယ္တီပ႑ိတ ဆရာဦးေမာင္ႀကီးေရးသားေသာ တပင္ေရႊထီး၀တၳဳေတာ္ႀကီးသည္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ႏွိပ္ျခင္းျဖစ္ေပရာ ပထမအႀကိမ္သည္ မည္သည့္ ႏွစ္ဟုေျပာျပရန္ ရွာမေတြ႕ သျဖင့္ မေျပာလုိက္ ႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္၂၀၁၁ ခုႏွစ္ႏွင့္ ဒုတိယ အႀကိမ္ထုတ္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ တြက္ဆ လွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၃ ႏွစ္မွ် ရွိခဲ့ေပၿပီ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ဟူသည္ မင္းေနျပည္ ေပၚထြန္းလာရန္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၃ ႏွစ္ကတည္းက ေရးသားခဲ့သည္မွာ အေထာက္အထား အခိုင္အမာပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ယခုျမန္မာျပည္ သူတုိ႔ အားလံုး လက္လွမ္းမီေသာ အေထာက္ အထားျဖစ္၍ မည္သူမွ် ျငင္းပယ္ မရေသာ သမိုင္းသက္ေသပင္ ျဖစ္သည္။
ျမတ္စြာဘုရား ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ထားရွိေတာ္ မူခဲ့သည့္ အလြန္တရာ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ကုန္းအျပန္႔ႏွင့္ ၾကာအင္းႀကီး (ေနေရာင္ျပအင္း)၏ အလယ္တြင္ ေနေရာင္ျပ အင္းဘုရားကို တည္ထားေလသည္။ အဆုိပါ ေနေရာင္ျပ အင္းႀကီးသည္ ေနျပည္ေတာ္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ ၃ မိုင္ခန္႔ ကြာေ၀းေသာေနရာ၌ တည္ရွိ ေလၿပီး ပဌမံအင္း ဟူ၍လည္း ေခၚဆုိၾက သည္ဟု ပ်ဥ္းမနား၊ ေအာင္ေဇာ္မိုး စက္မွ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေသာ ေနေရာင္ျပအင္းလယ္ ဘုရားႀကီး သိုက္သမိုင္း အခ်ဳပ္စာအုပ္တြင္ ေတြ႕ရွိရသည္။
အဆုိပါ ေနရာတြင္ ဘုရားတည္ထား ကိုးကြယ္ရျခင္းကို ၾကည့္႐ႈေသာ္ ၁၁ ေမ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ လယ္ေ၀းၿမိဳ႕နယ္ ၀ကၠမူရြာ ပဌမံဂိုဏ္းရွင္ ဆရာႀကီး ဦးစံလွအိပ္ေပ်ာ္ ေနစဥ္ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္ ““ဘိုးသိၾကား၏ ေစခိုင္းခ်က္အရ ေ၀ႆ၀ဏ္ နတ္မင္းႀကီး ကိုယ္တုိင္ လာေရာက္၍ ေနေရာင္ျပအင္း လယ္ေျမဇာခုံေပၚ ကိုးထြာ ဘုရားေန႔ခ်င္း ၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ အမိန္႔ေပးေစခိုင္းသည္””ကို အိပ္မက္ျမင္မက္ေလသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပကၡဒိန္ အႀကံေပးအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ အဂၢမဟာ သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏၲသိဒိ္ၶယ၊ အဖြဲ႔၀င္မ်ား ျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္ဦးပညိႏၵ(ရန္ကုန္)၊ ဆရာႀကီးဦးသန္းညြန့္(မႏၱေလး)၊ ဆရာႀကီးဦးေမာင္ေမာင္(ပုသိမ္)၊ ဆရာႀကီး ဦးေအာင္ခ်စ္(စစ္ေတြ)၊ ဆရာႀကီးဦးေက်ာ္(ရန္ကုန္)၊ ဆရာႀကီးဦးေျပၿငိမ္း(မုံရြာ)၊ အတြင္းေရးမွဴး ဆရာႀကီး ေဒါက္တာေဖၪဏ္ (ရန္ကုန္)တုိ႔တက္ေရာက္ၾကသည္ . . .

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ဘုရားေစတီ၌ ဌာပနာ ထည့္သြင္းလွဴဒါန္းၾကသည့္ သတၱဌာန ပံုတူေၾကးသြန္း႐ုပ္တုမ်ား
တစ္ခ်ိန္တည္း မွာပင္ ဦးေက်းရြာမွ ကုလားမ ေဒၚစာရင္ သည္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ စဥ္တြင္ ““နံနက္ ၈ နာရီေက်ာ္ အခ်ိန္၌ အထက္ ဆရာႀကီးမ်ား ညည္းအိမ္သို႔ မ်က္စိလည္၍ ေရာက္လာလိမ့္မည္၊ ေနေရာင္ ျပ အင္းဘုရား တည္ရန္ ညည္းကိုယ္တိုင္ အင္းလယ္တြင္ ရွိသည့္ ေျမဇာခုံအလယ္ ပႏၷက္႐ိုက္ရန္ လက္ေထာက္၍ ျပသရမည္ ဟု ဘုိးေတာ္ဟု ထင္ျမင္ရေသာ ၀တ္ျဖဴ စင္ၾကယ္ႏွင့္ ပုဂိ္ၢဳလ္လာေရာက္၍ အိပ္မက္လိုလို ကိုယ္တုိင္ ေျပာသလိုလိုႏွင့္”” အိပ္မက္ ျမင္မက္ေလသည္။
ေဖာ္ျပပါ အိပ္မက္အတုိင္း ေဒၚေစာရင္သည္ နံနက္ ၈ နာရီေက်ာ္တြင္ အိမ္ေပါက္၀င္းတံခါးမွ ထုိင္ၿပီး ေစာင့္ေနရာ မၾကာမီ ေရငတ္၍ ေမာပန္းလွစြာေသာ လူ ၃ ေယာက္ ေရာက္ရွိလာ ၾကၿပီး မ်က္စိလည္ ေနေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ေဒၚေစာရင္သည္ ေရာက္လာၾကေသာ သူတုိ႔သည္ အိပ္မက္ အတြင္းက လူမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း အံ့ၾသ ဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒၚေစာရင္က ““ဆရာႀကီးတုိ႔ ၃ ဦးသည္ ေနေရာင္ျပအင္း ဘုရားတည္ရန္ ေရာက္လာၾကသည္ မဟုတ္လား””ဟုေမးရာ ထုိ ဆရာႀကီးမ်ား အနက္ ပါလာေသာ ဦးစံလွဆုိ သူက ေဒၚေစာရင္အား““နင္ဟာ ကုလားမ ေဒၚေစာရင္ မဟုတ္လား”” ဟု ျပန္လည္ေမး ေလသည္။ ထုိအခါ ေဒၚေစာရင္က ဟုတ္မွန္ေၾကာင္းႏွင့္ ညက အိပ္မက္တြင္ အထက္ ဆရာႀကီးမ်ား လာပါက ေနေရာင္ျပအင္းကို လိုက္ျပရန္ တာ၀န္ ေပးထားေၾကာင္း အလုံးစံု ရွင္းျပေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ေဒၚေစာရင္သည္ ဆရာႀကီး ၃ဦးျဖစ္ေသာ ဦးစံလွ၊ ဆရာတင္ေခၚ ရေသ့ႀကီး ဦးသုမဂၤလ၊ ဆရာညီတုိ႔ကို ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာျဖင့္ ေနေရာင္ျပအင္း ဆီသို႔ ေခၚေဆာင္သြား ေလသည္။ ေနေရာင္ျပ အင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေဒၚေစာရင္က ေနေရာင္ျပ အင္းႀကီးရွိ ေျမဇာခုံ အလယ္တြင္ ဘုရားတည္ရန္ ပႏၷက္႐ိုက္မည့္ ေနရာကို ျပသသည္။ ၁၂ ေမ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ပႏၷက္႐ိုက္ၿပီး ကိုးထြာ ဘုရားကို ေန႔ခ်င္းၿပီး တည္ရာ ညေန ၃ နာရီတြင္ တည္ၿပီးေတာ္ မူေလသည္။ ဤသို႔ေသာ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ ထင္ရွား ရွိစဥ္က ေရာက္ရွိ သီတင္း သံုးေတာ္မူခဲ့ၿပီး ဗ်ာဒိတ္ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ေနရာတြင္ ထူးေထြ ဆန္းျပား လွသည့္ အိပ္မက္မ်ားႏွင့္ ေနေရာင္ျပအင္း ဘုရားကို တည္ထား ကိုးကြယ္သည္ကို ေလ့လာေတြ႕ ရွိရ သည္။
ထုိသို႔ ဗ်ာဒိတ္၊ အိပ္မက္ နိမိတ္မ်ား သာမက ““အင္းကို ဆင္ထိုး၊ ဆင္ထုိးေတာ့ အင္းေကာ၊ အင္းေကာေတာ့ ၿမိဳ႕တည္၊ ၿမိဳ႕တည္ေတာ့ ၾကက္ပ်ံမက်စည္၊ ေနေရာင္ ျပအင္းၿမိဳ႕လယ္ျဖစ္၊ ငလိုက္ေခ်ာင္းသည္ ၿမိဳ႕ေတာင္ ဘက္ေရာက္၊ ဆင္ျဖဴေတာင္ ေစတီသည္ ၿမိဳ႕ဦးေစတီ””ဟူ၍ တေဘာင္ ေပၚခဲ့သည္။ ထြက္ေပၚခဲ့ေသာ တေဘာင္ကို ၾကည့္ပါကလည္း မင္းေနျပည္အျဖစ္ ေပၚထြန္းလာမည္ဟူ၍ တြက္ဆ၍ ရႏိုင္ေပသည္။
#ေမွာ္ေသရွင္
Credit:#သိမ္း ထူးစံ