Latest News

Thursday, September 20, 2018

သီလရွင္ကို)ေယာက္်ားမ်ားက" ႐ွိခိုးေကာင္း၊မေကာင္း၊ သီလရွင္ကို)တပည့္ေတာ္ဟု၊သံုးသင့္".မသံုးသင့္)

 Q...အ႐ွင္ဘုရား သီလရွင္ကို တပည့္ေတာ္တို႔၊ေယာက္်ားမ်ားက႐ွိခိုးေကာင္းပါသလားဘုရား။ သီလရွင္ႏွင့္စကားေျပာတဲ့အခါ တပည့္ေတာ္လို႔သံုးသင့္ပါသလားဘုရား။
ကြၽန္ေတာ္စသည္ျဖင့္သံုးသင့္ပါသလားသိခ်င္ပါသည္ဘုရား။
ေက်းဇူးျပဳ၍ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား(ေမာင္စိုး)

A...သီလရွင္ကို...ေယာက္်ားမ်ားက ႐ွိခိုးေကာင္းပါတယ္ ႐ွိခိုးျခင္းျဖင့္အျပစ္မျဖစ္သလို
ကုသိုလ္ျဖစ္ေစပါတယ္၊႐ွိခိုးတယ္ဆိုတာႏွိမ့္ခ်တဲ့သေဘာ၊အ႐ိုအေသျပဳတဲ့သေဘာရဲ႕သေကၤတတစ္ခုပါ။
သီလ႐ွင္မွမဟုတ္ပဲ ကိုယ္ထက္ အသက္၊သိကၡာ၊ဂုဏ္ႀကီးသူမ်ားကို၊အ႐ိုအေသေပးတာ၊
ႏွိမ့္ခ်တာလည္း၊ကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ႐ွိခိုးကိုးကြယ္မႈကို အနည္းငယ္ေျပာလိုပါတယ္၊ဗုဒၶဘာသာဟာ(ပုဂိၢဳလ္)ကို ကိုးကြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး(ဂုဏ္).ကို ကိုးကြယ္တာပါ ပုဂိၢဳလ္မွာ႐ွိတဲ့၊
သီလ၊သမာဓိ၊ပညာစတဲ့ ဂုဏ္ေတြကို အာရံုျပဳ ႐ွိခိုးကိုးကြယ္တာပါ၊ ဒါေၾကာင့္လည္း သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္လာတဲ့ သားသမီးေတြကို မိဘေတြက ႐ွိခိုးရတာပါ။

လူေတြေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရတဲ့(သီလေတြထက္)"ကိုရင္၊ရဟန္း၊သီလ႐ွင္မ်ား၊ေစာင့္ထိန္းရတဲ့(သီလေတြက)ပိုမ်ားပါတယ္ အဲ့ဒီသီလစတဲ့ ဂုဏ္ေတြေၾကာင့္ လူပုဂိၢဳလ္ေတြက မိမိထက္ဂုဏ္အားျမင့္သာလြန္တဲ့၊ရဟန္း သမေဏ၊သီလ႐ွင္ေတြကို ႐ွိခိုးၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သီလ႐ွင္ အမ်ိဳးသမီဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကို မၾကည့္ဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ႐ွိတဲ့သီလ႐ွင္ေတြဟာ၊အနည္းဆံုး "႐ွစ္ပါးသီလ"ကိုေစာင့္ထိန္းၾကတဲ့အျပင္"ျမတ္စြားဘုရားတရားေတာ္ေတြကို သင္အံေလ့က်က္၊ပို႔ခ်ေဟာေျပာေပးေနတဲ့သူမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကိုလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္၊ ဓမၼေစတီထိုက္တဲ့သူမ်ားဟုဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သာမာန္ေနစဥ္.ငါးပါးသီလေတာင္လံုျခံဳေအာင္ေစာင့္ထိန္းဖို႔ခက္တဲ့ လူပုဂိၢဳလ္ေတြထက္စာရင္၊သီလ၊သမာဓိ၊ပညာဂုဏ္ေတြျမင့္တဲ့ သီလရွင္ကို ႐ွိခိုးထိုက္ပါတယ္"ပုဂိၢဳလ္ကိုမၾကည့္ပါနဲ႔ ဂုဏ္ကိုအာရံုျပဳပါ။ အမ်ိဳးသမီးဆိုတဲ့အစြဲလည္းမထားပါနဲ႔ အဲ့လိုအစြဲထားရင္ ကိုယ့္အေဒၚေတြ၊အစ္မေတြလည္း အမ်ိဳးသမီးပါပဲ၊ သူတို႔ကိုေတာင္ သီတင္းကြၽတ္ႏွစ္ကူးစသည္ေတြမွာကန္ေတာ့ၾကေသးတာပဲ။
သီလ႐ွင္ဆို ပိုေတာင္ကန္ေတာ့ေကာင္းပါေသးတယ္၊ ကန္ေတာ့ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မျဖစ္ပါ ။
ကုသိုလ္ေတာင္ျဖစ္ပါေသးတယ္။

သီလရွင္ကိုလည္း စကားေျပာတဲ့အခါမွာ"တပည့္ေတာ္လို႔"သံုးသင့္ပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ စကားအေျပာအဆို ဆိုတာေတြက ပညတ္ခ်က္ေတြပါ သူ႔ႏိုင္ငံ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈအရ သီးျခားသတ္မွတ္ခ်က္ေလးေတြ႐ွိေနတဲ့အေျပာအဆိုေလးေတြလိုက္ၿပီး"သံုးသင့္ပါတယ္၊ဒါလည္း အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။

ျမတ္စြားဘုရား႐ွင္ေတာင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး တရားေဟာတဲ့အခါ၊
အ႐ိုးစြဲေနၿပီျဖစ္တဲ့"အိနိၵယရဲ႕ ျဗဟၼဏ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို လိုက္ၿပီးသံုးႏႈန္းတရားေဟာတာေတြ႐ွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္တဲ့။ လူပုဂိၢဳလ္မ်ားနဲ႔ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းေလးေတြကို။ လိုက္ၿပီးသံုးသင့္ပါတယ္ တစ္ဘက္ကလည္းဒီလိုသံုးႏႈန္းျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ႏွိမ့္ခ်ရာေရာက္သလို၊ ကိုယ့္ထက္ဂုဏ္ျမင့္တဲ့သူကို
အ႐ိုအေသျပဳရာလည္းေရာက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သီလ႐ွင္ကိုလည္း တပည့္ေတာ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ိဳးျဖင့္ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္။

(ေမတၱာျဖင့္)"ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အ႐ွင္ဝိစိတၱ
# Unicode Version ျဖင့္ ဖတ္ပါ #
 Q...အရှင်ဘုရား သီလရှင်ကို တပည့်တော်တို့၊ယောက်ျားများကရှိခိုးကောင်းပါသလားဘုရား။ သီလရှင်နှင့်စကားပြောတဲ့အခါ တပည့်တော်လို့သုံးသင့်ပါသလားဘုရား။
ကျွန်တော်စသည်ဖြင့်သုံးသင့်ပါသလားသိချင်ပါသည်ဘုရား။
ကျေးဇူးပြု၍ဖြေကြားပေးတော်မူပါဘုရား(မောင်စိုး)

A...သီလရှင်ကို...ယောက်ျားများက ရှိခိုးကောင်းပါတယ် ရှိခိုးခြင်းဖြင့်အပြစ်မဖြစ်သလို
ကုသိုလ်ဖြစ်စေပါတယ်၊ရှိခိုးတယ်ဆိုတာနှိမ့်ချတဲ့သဘော၊အရိုအသေပြုတဲ့သဘောရဲ့သင်္ကေတတစ်ခုပါ။
သီလရှင်မှမဟုတ်ပဲ ကိုယ်ထက် အသက်၊သိက္ခာ၊ဂုဏ်ကြီးသူများကို၊အရိုအသေပေးတာ၊
နှိမ့်ချတာလည်း၊ကုသိုလ်ဖြစ်ပါတယ်။

ဒီနေရာမှာ ဗုဒ္ဓဘာသာရဲ့ ရှိခိုးကိုးကွယ်မှုကို အနည်းငယ်ပြောလိုပါတယ်၊ဗုဒ္ဓဘာသာဟာ(ပုဂ္ဂိုလ်)ကို ကိုးကွယ်တာမဟုတ်ပါဘူး(ဂုဏ်).ကို ကိုးကွယ်တာပါ ပုဂ္ဂိုလ်မှာရှိတဲ့၊
သီလ၊သမာဓိ၊ပညာစတဲ့ ဂုဏ်တွေကို အာရုံပြု ရှိခိုးကိုးကွယ်တာပါ၊ ဒါကြောင့်လည်း သာသနာ့ဘောင်ရောက်လာတဲ့ သားသမီးတွေကို မိဘတွေက ရှိခိုးရတာပါ။

လူတွေနေ့စဉ်စောင့်ထိန်းရတဲ့(သီလတွေထက်)"ကိုရင်၊ရဟန်း၊သီလရှင်များ၊စောင့်ထိန်းရတဲ့(သီလတွေက)ပိုများပါတယ် အဲ့ဒီသီလစတဲ့ ဂုဏ်တွေကြောင့် လူပုဂ္ဂိုလ်တွေက မိမိထက်ဂုဏ်အားမြင့်သာလွန်တဲ့၊ရဟန်း သမဏေ၊သီလရှင်တွေကို ရှိခိုးကြခြင်းဖြစ်ပါတယ်။

သီလရှင် အမျိုးသမီဆိုတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ကို မကြည့်ဖို့တော့လိုပါတယ်
မျက်မှောက်ခေတ် မြန်မာပြည်မှာရှိတဲ့သီလရှင်တွေဟာ၊အနည်းဆုံး "ရှစ်ပါးသီလ"ကိုစောင့်ထိန်းကြတဲ့အပြင်"မြတ်စွားဘုရားတရားတော်တွေကို သင်အံလေ့ကျက်၊ပို့ချဟောပြောပေးနေတဲ့သူများဖြစ်တဲ့အတွက် သူတို့ကိုလည်း တစ်နည်းအားဖြင့်၊ ဓမ္မစေတီထိုက်တဲ့သူများဟုဆိုနိုင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်သာမာန်နေစဉ်.ငါးပါးသီလတောင်လုံခြုံအောင်စောင့်ထိန်းဖို့ခက်တဲ့ လူပုဂ္ဂိုလ်တွေထက်စာရင်၊သီလ၊သမာဓိ၊ပညာဂုဏ်တွေမြင့်တဲ့ သီလရှင်ကို ရှိခိုးထိုက်ပါတယ်"ပုဂ္ဂိုလ်ကိုမကြည့်ပါနဲ့ ဂုဏ်ကိုအာရုံပြုပါ။ အမျိုးသမီးဆိုတဲ့အစွဲလည်းမထားပါနဲ့ အဲ့လိုအစွဲထားရင် ကိုယ့်အဒေါ်တွေ၊အစ်မတွေလည်း အမျိုးသမီးပါပဲ၊ သူတို့ကိုတောင် သီတင်းကျွတ်နှစ်ကူးစသည်တွေမှာကန်တော့ကြသေးတာပဲ။
သီလရှင်ဆို ပိုတောင်ကန်တော့ကောင်းပါသေးတယ်၊ ကန်တော့ခြင်းဖြင့် အပြစ်မဖြစ်ပါ ။
ကုသိုလ်တောင်ဖြစ်ပါသေးတယ်။

သီလရှင်ကိုလည်း စကားပြောတဲ့အခါမှာ"တပည့်တော်လို့"သုံးသင့်ပါတယ်၊ တကယ်တော့ စကားအပြောအဆို ဆိုတာတွေက ပညတ်ချက်တွေပါ သူ့နိုင်ငံ သူ့ယဉ်ကျေးမှု သတ်မှတ်ထားတဲ့ ဓလေ့ထုံးစံများဖြစ်နေတဲ့အတွက် ယဉ်ကျေးမှုအရ သီးခြားသတ်မှတ်ချက်လေးတွေရှိနေတဲ့အပြောအဆိုလေးတွေလိုက်ပြီး"သုံးသင့်ပါတယ်၊ဒါလည်း အပြစ်မဖြစ်ပါဘူး။

မြတ်စွားဘုရားရှင်တောင် ဘုရားဖြစ်ပြီး တရားဟောတဲ့အခါ၊
အရိုးစွဲနေပြီဖြစ်တဲ့"အိန္ဒိယရဲ့ ဗြဟ္မဏ ဓလေ့ထုံးစံများကို လိုက်ပြီးသုံးနှုန်းတရားဟောတာတွေရှိပါတယ်။ ဒါကြောင့် မြန်မာပြည်ရဲ့ ဓလေ့ထုံးစံ သတ်မှတ်ချက်များဖြစ်တဲ့။ လူပုဂ္ဂိုလ်များနဲ့ သာသနာ့ဝန်ထမ်းများရဲ့ အသုံးအနှုန်းလေးတွေကို။ လိုက်ပြီးသုံးသင့်ပါတယ် တစ်ဘက်ကလည်းဒီလိုသုံးနှုန်းခြင်းအားဖြင့် ကိုယ့်ကိုကိုယ်နှိမ့်ချရာရောက်သလို၊ ကိုယ့်ထက်ဂုဏ်မြင့်တဲ့သူကို
အရိုအသေပြုရာလည်းရောက်ပါတယ်။

ဒါကြောင့် သီလရှင်ကိုလည်း တပည့်တော်ဆိုတဲ့ အသုံးအနှုန်းမျိုးဖြင့် သုံးနှုန်းပြောဆိုသင့်ကြောင်း အကြံပြုလိုက်ပါတယ်။

(မေတ္တာဖြင့်)"ဆရာတော် မနာပဒါယီ အရှင်ဝိစိတ္တ