Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Sunday, June 21, 2015

ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ (၁၆) - ဇာဂနာ


တကယ္ေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးေတြ အခန္းဆက္ ေရးေနရတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာေတြကုိ ဘယ္လုိလုပ္ေနရပါတယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္လုိ႔ပါ။ ဒီလိုေရးရင္းကေန ကုိယ့္ေပါင္ကုိယ္လွန္ေထာင္း ရတာမ်ဳိးေတြလည္း ပါသြားရတာေပါ့။ ကုိယ့္ေပါင္ကုိ ကုိယ္လွန္ေထာင္းတယ္ဆုိ ကတည္းက ေဖာ့ေဖာ့ဖြဖြေလး ေထာင္းရတာပါေလ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါးေတြကုိစုၿပီး အကဲြအၿပဲလုိလိုနဲ႔ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚကုိ တင္ၾကပါေသးတယ္။ ထားပါေတာ့။

ဂႏီၶဇာတ္ကားဟာ အိႏိၵယ တစ္ႏုိင္ငံထဲမွာတင္ ၿပီးပါတယ္။ ေတာင္အာဖရိကအခန္း ဆုိတာလည္း နည္းနည္းေလးပဲပါတာပါ။ ဒါကုိလည္း လိမ္႐ုိက္သြားတာပါ။ တကယ့္ ေတာင္အာဖရိကမွာ သြား႐ုိက္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဂႏီၶဟာ သူ႔ရဲ႕အၾကမ္း မဖက္ေရး လမ္းစဥ္အတုိင္း ေလွ်ာက္သြားခဲ့သူပါ။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္က်ေတာ့ အမယ္စံုပါတယ္။ ေက်ာင္းသားႏုိင္ငံေရး၊ သခင္ႏုိင္ငံေရး၊ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရး၊ လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရး စံုေနေတာ့တာပါ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဟာ လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရးကုိ ေခါင္းေဆာင္ဆင္ႏႊဲခဲ့သူပီပီ မလြဲမေသြ စစ္တုိက္ခန္းေတြ ႐ုိက္ရမွာပါ။ တစ္ခါ ဂ်ပန္ျပည္သြားလုိက္၊ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္နဲ႔ စစ္ပညာသင္လုိက္၊ တ႐ုတ္ျပည္ သြားလုိက္၊ အိႏိၵယ သြားလုိက္၊ သီဟုိဠ္ သြားလုိက္၊ အဂၤလန္ကုိလည္း သြားလုိက္ လုပ္႐ုံတင္မကဘူး။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔လည္း ေျခဆန္႔ခဲ့သူပါ။ တုိတုိေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လိမ္လုိ႔မရႏုိင္ပါဘူး။

ကၽြန္းေပၚမွာ စစ္ပညာသင္တဲ့ အခန္းဆုိလည္း တကယ့္ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းေပၚမွာ အေသအခ်ာ ႐ုိက္မွ သဘာ၀က်ေတာ့မွာေပါ့။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိ႔ ဂ်ပန္ျပည္မွာ ေနခဲ့တဲ့ ဟကုိေနးဆုိတဲ့ ရြာကေလးဆုိရင္ ခုေတာ့ျဖင့္ တုိက္ေတြအိမ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ပါေရာ။ ဟုိတယ္ေတြေတာင္ မုိးထိတက္ကုန္ၿပီ။ အရာရာ ေျပာင္းလဲကုန္တဲ့ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာလုပ္ႏုိင္မွာတဲ့လဲ။ ေခတ္သစ္ နည္းပညာေတြနဲ႔ ႐ုိက္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြက Black Magic ကင္မရာကုိေတာင္ ထပ္ထပ္နပ္နပ္ သံုးတတ္ေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ ဂ်ပန္အဖဲြ႕ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ႐ုိက္ကူးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဂ်ပန္အဖဲြ႕နဲ႔ ကုိေဇာ္သက္ေထြးတုိ႔ တုိက်ဳိမွာေရာ ဘန္ေကာက္မွာပါ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာေပါ့။ ဂ်ပန္ေတြ ဘက္ကလည္း အနာတစ္ခု ႀကီးႀကီးမားမား ရွိထားပါတယ္။ သူတုိ႔ ျမန္မာျပည္ကုိ လာခဲ့တာ ၅ ႀကိမ္ ရွိပါၿပီ။ သူတုိ႔ဖက္က ေတာင္းဆုိတာလည္း တစ္ခုထဲပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနနဲ႔ သူတုိ႔ကုိ ဂ်ပန္ဘက္က ထုတ္လုပ္သူအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ စာကေလး တစ္ေစာင္ပါပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး သူတုိ႔ကုိ တရား၀င္ တာ၀န္ေပးအပ္ဖို႔ပါပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိယ္တုိင္ကလည္း သူတုိ႔နဲ႔ေတြ႕ပါ့မယ္လုိ႔ ကတိေပးထားတာပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ ခုခ်ိန္ထိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႕ခြင့္မရေသးသလုိ စာကေလး တစ္ေစာင္လည္း မရေသးပါဘူး။

ေနျပည္ေတာ္ကုိ လာခဲ့ဖို႔ေခၚလုိ႔ သဂၤဟဟုိတယ္မွာ သံုးညအိပ္ ေစာင့္ၿပီးေတာ့လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႕ခြင့္မရခဲ့ပါဘူး။ ေခၚသြားတဲ့ ေ၀ဠဳေက်ာ္ ခမ်ာလည္း မ်က္ေစ့ မ်က္ႏွာေတြ ေတာ္ေတာ္ပ်က္ေနပါၿပီ။ သူတုိ႔ဖက္ကလည္း ရွင္းတယ္။ သူတုိ႔က ကူညီရမွာ။ အသားလြတ္ ပုိက္ဆံေတြ ထည့္ေပးရမွာ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ကုိ တာ၀န္ေပးအပ္ပါတယ္ဆုိတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္း၊ စာေလး တစ္ေစာင္ေတာင္ မရမွေတာ့ ဘာလုပ္ရမွာလဲတဲ့။

ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ မ်က္ႏွာပူေနပါၿပီ။ သူတုိ႔ရဲ႕ သေဘာထားကုိလည္း ေကာင္းေကာင္း နားလည္ပါတယ္။ ကုိေဇာ္သက္ေထြးရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳအရ ဂ်ပန္ျပည္ ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရး ေလာကမွာေရာ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွာပါ သူတုိ႔က ဆင္ႀကီးေတြပါ။ ကုိေဇာ္သက္ေထြး ဂ်ပန္ျပည္ ေရာက္တုန္းကလည္း ဂ်ပန္႐ုပ္ရွင္ စတူဒီယုိေတြ၊ ဂ်ပန္႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာေတြနဲ႔ ညစာစားပဲြႀကီး လုပ္ၿပီး ဧည့္ခံခဲ့ၾကတာပါ။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္တုန္းကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ နရစြမ္႐ုိက္တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာတုိ႔၊ ပီးမက္သရဲကား႐ုိက္တ့ဲ ဒါ႐ုိက္တာတုိ႔ကေတာင္ အ႐ုိအေသေပး ဆက္ဆံေနရတဲ့ ဂ်ပန္ေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္က်မွ သူတုိ႔ အရွက္ခဲြခံေနရသလုိ ျဖစ္ေနေတာ့ မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ေနတာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္၊ ၾကားလူေတြ ျခယ္လွယ္သမွ် လည္စင္းသာခံဖို႔ ရွိေတာ့တာေပါ့။ ဂ်ပန္ႀကီးေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္သြားပါတယ္။ သူတုိ႔ထဲမွာ အသက္အႀကီးဆံုး ေခါင္းအမာဆံုးက အသက္ ၇၆ႏွစ္ ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ Mr.Mashidaပါ။ သူတုိ႔ မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာက လာတာကုိ တစ္မိနစ္ေတာင္ စကားေျပာခြင့္ မရဘူးလားတဲ့။

ေနာက္တစ္ေယာက္က Mr.Aidaတဲ့။ သူက ၄၅ႏွစ္ေလာက္ ရွိပါၿပီ။ စကားေျပာရင္ ၿပံဳးၿပံဳးၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ မာတယ္။ သူ႔႐ုံးက ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ။ သူ႔႐ုံးခန္းမွာ ၀န္ထမ္း ၁၀၀ေက်ာ္ရွိတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အဓိက အလုပ္က Location coordinatorလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေဟာလီး၀ုဒ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဘာလီး၀ုဒ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူတုိ႔ဂ်ပန္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဥေရာပ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြျဖစ္ျဖစ္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ခ်င္ရင္ ဘယ္ေနရာက သင့္ေတာ္တယ္၊ ဘယ္စတူဒီယုိက ေစ်းသက္သာတယ္၊ ဘယ္႐ုပ္ရွင္စက္ အဖဲြ႕နဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္စသျဖင့္ သူတုိ႔က ရွာေဖြေပးေနၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ တေလာက လာ႐ုိက္သြားတဲ့ ေဘာလီး၀ုဒ္ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကား ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကုလားစကား မတတ္ေတာ့ ဘယ္လုိေခၚတယ္ ဆုိတာ မသိပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အာဏာသိမ္းၿပီး အိႏိၵယႏြယ္ဖြားေတြကုိ တုိင္းျပည္ထဲကေန ျပန္ေမာင္းထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္ တကဲြတျပားစီ ျဖစ္ရေတာ့မွာစုိးလုိ႔ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးေပၚကေန ခုန္ခ်ၿပီး ေသသြားခဲ့ၾကတာေပါ့။ ေနာက္ဘ၀မွာ ျပန္ဆံုမယ္ဆုိၿပီး သစၥာေတြ ဆုိသြားၾကပါေသးရဲ႕။ တကယ္ပဲ ေနာက္ဘ၀မွာ ျပန္ဆံုၾကေတာ့ အျဖစ္ဆုိးတစ္ခုနဲ႔ ႀကံဳရၿပီး ေသၾကျပန္ပါေရာ။ ေနာက္တစ္ဘ၀လည္း ေရာက္ေရာ ျမန္မာျပည္မွာ လူလာျဖစ္လုိ႔ ေနာက္ဆံုး ေပါင္းၾကေလသတည္းေပါ့။ အဲဒီ့ဇာတ္ကားရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြကုိ သူတုိ႔ ဂ်ပန္ကုမၸဏီက တာ၀န္ယူတာပါ။ တုိတုိေျပာရရင္ Mr.Aidaကလည္း ေခသူမဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ေထာက္ တာဟာရွီနဲ႔ ရွီမုယတုိ႔ကေတာ့ MTV ထုတ္လုပ္သူေတြပါ။ အသက္ငယ္ငယ္ေလးေတြေပါ့။ ၃၀ မေက်ာ္ေသးပါဘူး။ သူတုိ႔႐ုိက္ထားတဲ့ MTVေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတာပါ။ သူတုိ႔က Cannon ကုမၸဏီ လက္စဲြေတြ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ႐ုိက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ Cannon ကင္မရာ အသံုးျပဳဖို႔ နည္းစနစ္ေရာ လူပါ သူတုိ႔က အကူအညီေပးဖို႔ လုိက္လာတာပါ။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေနထုိင္ခြင့္ ၇ရက္သာ ကုန္ဆံုးသြားေတာ့တယ္။ သူတုိ႔ ၾကားခ်င္တဲ့ စကား၊ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ စာမရဘဲ ျပန္သြားရွာပါေတာ့တယ္။ ေလဆိပ္ကုိ ဆင္းခါနီး ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လာႏႈတ္ဆက္ေတာ့ Mr.Mashidaက ေျပာသြားပါေသးရဲ႕။

"ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ကတိတည္တဲ့လူပါကြာ"တဲ့။

ဆက္ပါမည္

ဇာဂနာ

No comments:

Post a Comment