Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Tuesday, December 2, 2014

သရီးဒီမ်ား ဖန္တီးရွင္


‘‘မိေက်ာင္း ကိုက္ေနမယ္’’ ပါးစပ္ အက်ယ္ႀကီး ဟထားသည့္ မိေက်ာင္းကို ၾကည့္ကာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ထိုမိေက်ာင္း၏ ပါးစပ္ကိုပင္ကိုင္ကာ အမွတ္တရဓာတ္ပုံမ်ား ႐ိုက္ကူးေနၾကသူမ်ားကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးအသံကို မၾကားသလိုပင္။  ယင္းမိေက်ာင္းႀကီးက အပန္းေျဖ ကစားကြင္းအတြင္း အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရန္ ေရးဆြဲထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမ ဆံုး သရီးဒီပလက္ေဖာင္း ပံုေဖာ္မႈတစ္ခုကို ပုသိမ္ၿမိဳ႕တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ လူအမ်ားစိတ္၀င္စားခဲ့ၾကသည္။ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္သာ ရင္းႏွီးေနရသည့္ သရီးဒီပံုေဖာ္မႈကို ကိုယ္တိုင္မ်က္ျမင္ ေတြ႕ႏိုင္သည့္ျပင္ အမွတ္တရဓာတ္ပံုမ်ားလည္း ႐ိုက္ကူးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားမႈပိုမိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အဆိုပါသရီးဒီပံုမ်ားကို ပံုေဖာ္သူမွာ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အခ်ိန္ကတည္းက ႐ုပ္ရွင္ပို စတာ ပန္းခ်ီေရးဆြဲေနသူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သရီးဒီႏွင့္ပတ္သက္၍ အင္တာနက္မွ ပံုမ်ားကိုအျမင္ႏွင့္ သာ ေလ့လာခဲ့ရၿပီး အဆိုပါကဲ့သို႔ ပံုမ်ားရရန္ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးစားခဲ့ရ သည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမ ဆံုး သရီးဒီ Street Art ေရးဆြဲသူကိုသက္ေနာင္က ၎၏ အေတြ႕အ ႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

‘‘သရီးဒီကို ႏိုင္ငံတကာမွာ လည္း ဆြဲေနၾကတာဆိုေတာ့ သေဘာက်ေနတာၾကာၿပီ။ ကိုယ္ တိုင္သရီးဒီေရးခြင့္ရၿပီး ေရးဖို႔အပ္ တဲ့အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ၀မ္းသာခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အိမ္ေရာက္မွ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္သြားတယ္။ လုပ္ၾကည့္တာ လုပ္လို႔မရဘူး။ ခ်ဳိင့္ႀကီးလည္း မျဖစ္ဘူး။အေပါက္ႀကီးလည္း မျဖစ္ဘူး။ေနာက္ဆံုးက် ခ်ဳိင့္ဆြဲမယ္ဆို အျပင္မွာ တကယ္တူးၾကည့္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အေပၚစီးက၊ ေဘးကကင္မရာနဲ႔ ႐ိုက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္သရီးဒီ ျဖစ္တာလဲ အေျဖရွာၾကည့္ခဲ့ရတာ။ အဲဒီလိုေလ့လာခဲ့ရတာေလးရက္ေလာက္ၾကာတယ္’’ဟု ၎၏ ပထမဆံုးအေတြ႕အႀကံဳကို ရယ္ေမာရင္းေျပာျပသည္။

အသက္ (၁၇) ႏွစ္အရြယ္က တည္းက ပုသိမ္ၿမိဳ႕ရွိ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ ႏွစ္ ႐ုံ၌ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာမ်ားေရးဆြဲခဲ့ ၿပီး ဗီႏိုင္းမ်ားေခတ္စားလာသည့္ အခ်ိန္တြင္မူ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာေခတ္ မရွိေသာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္း၊ အက်ႌတံဆိပ္႐ိုက္သည့္ လုပ္ငန္းကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

‘‘ပန္းခ်ီနဲ႔ ေရးခ်က္ေတြက သိပ္မကြာဘူး။ အဓိကက အလင္း၊အေမွာင္နဲ႔ Shape က အေရးႀကီး တယ္။ အဲဒါကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းေရး ႏိုင္ရင္ရတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ပုလင္း ဆိုလည္း ေထာင္တက္လာ မွာပဲ။ ခပ္ရွည္ရွည္ေမ်ာေမ်ာေလးေတာ့ေရးရတယ္။ လူဆိုလည္း မ်က္ႏွာ ကတစ္ေပေလာက္ဆိုရင္ သံုးေပ ေလးေပေလာက္အထိ ဆြဲဆန္႔ရ တယ္’’ဟု ၎၏ အေတြ႕အႀကံဳကိုေျပာျပသည္။

သို႔မွသာ ဓာတ္ပံုမ်ား႐ိုက္ကူး သည့္အခ်ိန္တြင္ ႐ုပ္လံုးမ်ားႂကြၿပီး အသက္၀င္လာမည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

ပုသိမ္ၿမိဳ႕ရွိ အပန္းေျဖ ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ ပထမဆံုးေရးဆြဲ ခဲ့ၿပီးေနာက္ ကေလးကစားကြင္း တစ္ခုတြင္လည္း သရီးဒီပံုမ်ားေရးဆြဲေပးရန္လက္ခံထားေၾကာင္း  ကိုသက္ေနာင္က ေျပာသည္။

ေရးဆြဲထားသည့္ သရီးဒီပံု မ်ားႏွင့္ အမွတ္တရဓာတ္ပံု႐ိုက္ ကူးၾကရာတြင္ ေရရွည္တည္တံ့မႈ ရွိေစရန္ ထိန္းသိမ္းမႈအသိအား နည္းေနေသးသည္ဟု ၎က ဆို သည္။

‘‘လူေတြက သဲေတြကပ္ေန တဲ့ ဖိနပ္ေတြနဲ႔ တက္တယ္။ မတက္သင့္တဲ့ေနရာကို တက္တယ္။ မ႐ိုက္သင့္တဲ့ေနရာမွာ ႐ိုက္တယ္။ ေခ်ာက္ကမ္းပါးပံုေရးထားတာဆို ႏႈတ္ခမ္းစပ္မွာ မ႐ိုက္ရဘူး။ ေခ်ာက္ဆိုတာက အေမွာင္ကိုေရးထား တာ။ အဲဒါကို အဲဒီေနရာမွာ ႐ိုက္ ေတာ့ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာ ႐ိုက္ရင္ဘယ္လိုရမယ္ဆိုတာ ကို မသိေသးဘူး။ သရီးဒီနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး စိမ္းေနတဲ့ သေဘာရွိ တယ္’’ဟု ေျပာသည္။

ပုသိမ္ၿမိဳ႕တြင္ ေရးဆြဲခဲ့သည့္ သရီးဒီမွာ ထိန္းသိမ္းမႈအားနည္း သည့္အျပင္ ဆြဲသည့္ေနရာမွာလည္း ခ်က္ခ်င္းလုပ္၊ ခ်က္ခ်င္းေရးဆြဲခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ ေဆးမ်ားပ်က္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

‘‘ေရးတဲ့ေဆးမွာက ပလတ္စ တစ္ကုတ္တင္းပါတယ္ဆိုေတာ့ ေျခာက္သြားရင္ ပလတ္စတစ္လိုအခ်ပ္လိုက္ျဖစ္တာ။ အဲဒါကိုေအာက္က ေရထြက္လာေတာ့တြန္းထုတ္သလိုျဖစ္တာ ေဆးပ်က္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး’’ဟု ေျပာသည္။

အလုပ္အပ္သည့္အေပၚ မူ တည္၍ ေရးဆြဲရမည့္ေနရာ ပတ္ ၀န္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ဖက္မႈရွိေစရန္ ဖန္တီးမႈမ်ားကို စဥ္းစားျဖစ္ၿပီး အ လုပ္ရွင္ႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းကာေရးဆြဲျဖစ္ ေၾကာင္း ကိုသက္ေနာင္က ေျပာ သည္။

‘‘အဓိကကဆံုခ်က္ပဲ။ သရီးဒီဆိုတာ တစ္ေနရာကပဲၾကည့္ရတာ။ အဲဒီေနရာကပဲၾကည့္မွ သရီးဒီျဖစ္ တာ။ တျခားေနရာက ၾကည့္ရင္မရ ဘူး။ တစ္ေတာင္ေလာက္ လြဲရင္ ေတာင္မရဘူး။ ဆြဲတဲ့ေနရာမွာ လည္း လိုင္းေတြအေပၚမွာ အေျခခံတာဆိုေတာ့ နည္းနည္းေလး ေတာင္ လြဲလို႔မရဘူး။ တိုက္ေတြ ဘာေတြဆြဲရင္ ပိုဆိုးတယ္။ နည္း နည္းေလးလြဲတာနဲ႔ ေစာင္းသြား တာပဲ’’ဟု ၎၏ အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပသည္။

ကရ၀ိက္ဥယ်ာဥ္ ကမၻာအ တြင္း ေရးဆြဲရာတြင္ အရွည္ေပ ၇၀၊ အက်ယ္ ေျခာက္ေပခန္႔ရွိေသာ ေနရာ၌ေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ စမ္းေခ်ာင္းပံုစံေရးဆြဲခဲ့ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဓာတ္ပံုမ်ား႐ိုက္ကူးႏိုင္ရန္ တံတား၊ ေက်ာက္တံုး၊ အေကာင္ငယ္ေလးမ်ားႏွင့္ မိေက်ာင္းပံုမ်ား ထည့္၍ ေရးဆြဲထားေၾကာင္း အနားသတ္ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ေဆး ျခယ္ေနရင္းက ေျပာျပသည္။

ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ဓာတ္ပံု ႐ိုက္သူမ်ား အဆင္ေျပေစမည့္ အ ရြယ္အစားျဖင့္ စမ္းေခ်ာင္း၏ အ လယ္တြင္ ေရးဆြဲထားၿပီး မိေက်ာင္းမ်ားအနီးတြင္လည္း ထိုင္၍ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးရန္ ေက်ာက္တံုးပံုမ်ား ေရးဆြဲထားသည္။

‘‘ေရးတဲ့ေနရာတိုင္းမွာ အမိုး မရွိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းတယ္။ေနတအားပူေတာ့ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာ ေတြမွာဆို လူေတြ၀ိုင္းၾကည့္ေနရ ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ေတာ့ ျဖစ္တယ္။ မလြတ္လပ္သလိုခံစားရတယ္။ အမိုးအကာေလးနဲ႔ ေရးရရင္ေတာ့ စိတ္တိုင္းက်ေရး လို႔ရတယ္’’ဟု ၎၏ အေတြ႕အ ႀကံဳကုိ ေျပာျပသည္။

ေနပူေသာေၾကာင့္ ေဆးျခယ္ သည့္အပိုင္းတြင္ အခက္အခဲရွိ ေၾကာင္း ပုသိမ္ၿမိဳ႕၌ေရးဆြဲစဥ္က ၾကည့္႐ႈသူမ်ားေသာေၾကာင့္ ေရးဆြဲျခင္းကို ေခတၱရပ္နားခဲ့ရ ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။

‘‘သရီးဒီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ ျဖစ္ထြန္းလာ ေစခ်င္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက ေနရာရွားေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေလာက္ပဲ လုပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ တယ္။ ကိုယ္တိုင္လုပ္ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ဘူး’’ဟု ကိုသက္ေနာင္က ေျပာသည္။

အခ်ိန္ကာလအနည္းငယ္အ တြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေနရာအႏွံ႔အ ျပားတြင္ သရီးဒီပံုမ်ား မ်ားျပားလာ ႏိုင္မည္ဟုတ္၊ မဟုတ္ကို မည္သူမွ ခန္႔မွန္းႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္မူ သရီးဒီဖန္တီးမႈမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးကာ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား၌  တင္ထားသည့္ပံုမ်ားကိုၾကည့္႐ႈ၍ အားက်ေနသူ မ်ားအတြက္ ကိုယ္တိုင္သရီးဒီပံု မ်ားႏွင့္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ သည္။  ။

Credit: 7 day daily

No comments:

Post a Comment