Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Thursday, February 27, 2014

ဗီယမ္နမ္အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဟုိခ်ီမင္းႏွင့္အတူ တေယာထုိးခဲ့ဖူးသည့္ တေယာဦးတင္ရီ

လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက ျမန္မာသံစဥ္ႏွင့္ အေနာက္တုိင္းသံစဥ္တုိ႔ကို ေပါင္းစပ္၍ ေအာ္ဂတ္စထရာတီးဝုိင္း ထူ ေထာင္ကာဂီတပြဲမ်ား၊ ဧည့္ခံ ပြဲမ်ား၊ မဂၤလာပြဲမ်ား၊ ညစာစား ပြဲမ်ားတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ ခဲ့ၾကသည့္တေယာဦးတင္ရီႏွင့္ အဖြဲ႕တူရိယာဝုိင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးတေယာပညာရွင္ဦး တင္ရီအား ေတြ႕ ဆုံေမးျမန္းျဖစ္ ခဲ့သည္။ စတင္ဖြဲ႕ စည္းခ်ိန္တြင္ အခက္အခဲမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆုိင္ ခဲ့ရပုံမ်ားကုိ တေယာဦးတင္ရီက

“ဆရာေရႊျပည္ေအး၊ ဆရာ ဦးလွထြဋ္၊ ဆရာဦးကုိကုိ၊ ေအဝမ္းခင္ေမာင္တုိ႔နဲ႔ စတင္ၿပီး တီး ခဲ့တာပါ။ အဲဒီလုိဆရာႀကီး ေတြနဲ႔ လုိက္ၿပီးေတာ့မွသူတုိ႔ အယူအဆေလးေတြ သင္ရင္း ၾကားရင္းတီးခဲ့တယ္။ ေနာက္ ပုိင္းက်ေတာ့ သူတုိ ႔ဆီလုိက္ မတီးေတာ့ဘဲ ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ္တေယာဝုိင္းဖြဲ႕လုိက္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကကြၽန္ေတာ္က ျမန္မာ့အသံမွာလုပ္တယ္။ တေယာ ၄၊ ၅၊ ၆ ေယာက္ ေလာက္နဲ႔ ခ်ယ္လုိတုိ႔၊ ေဘ့စ္တုိ႔တုိက္ေနေတာ့ လူေတြက ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ျမန္မာသီခ်င္း ေတြကုိ အင္တာေနရွင္နယ္နဲ႔ ဘာေတြလုပ္ေနမွန္းမသိဘူး ေျပာတာခံရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္မပ်က္ဘူး။

ျမန္မာ့အသံတီဗီႏွစ္ပတ္လည္ ေလးႏွစ္ေျမာက္တဲ့အခ်ိန္အခါ မွာ ကြၽန္ေတာ္က ကုိသစၥာကုိ တုိင္ပင္ၿပီးေတာ့ တစ္ဝုိင္း ေလာက္ေပးပါလုိ႔ ေတာင္းၿပီး ေက်းေစတမန္တုိ႔ ဘာတုိ႔ကုိ အင္တာေနရွင္နယ္နည္းနဲ႔ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီးေတာ့ တီးခဲ့ တယ္။ အေရးအခင္းမတုိင္ခင္၁၉၈ဝေလာက္ကေပါ့။ ပရိသတ္ က ေတာ္ေတာ္ေက်နပ္သြားပုံရ ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အခါ တုန္းက မင္းသားႀကီးဝင္းဦးနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔စကားမ်ားထား တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္အခါမွာ အဲဒါ ေလး ထလုပ္လုိက္ေတာ့ မင္းသား ႀကီး ဦးဝင္းဦးက သတင္းစာ မွာ ဘာေရးလုိက္လဲဆုိေတာ့သဲကႏၲာရ မွာစမ္းေရၾကည္ေလး တစ္ေပါက္ ေသာက္လုိက္ရသလုိပဲ။ အင္မတန္ ေအးျမပါတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ေရး လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီက စတာ ေပါ့”ဟုဆုိသည္။

ေအာ္ဂတ္စထရာတီးဝုိင္း မ်ား ရွားပါးေသာေခတ္၌ စတင္ လႈပ္ရွားခဲ့သည့္ တေယာဦးတင္ ရီႏွင့္အဖြဲ႕ တူရိယာဝုိင္း၏ အဓိကဖန္တီးခ်င္သည့္ ဂီတ အေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ မည္ကဲ့သုိ႔ ဖန္တီးခဲ့ရပုံမ်ားကုိလည္း “ၿမန္မာ သီခ်င္းေတြကုိ Classical ျဖစ္ ေအာင္ဖန္တီးခ်င္တယ္။ Rhythm Section ပါရမယ္။ Harmony Section ပါရမယ္။ Melody လည္း မေပ်ာက္ရဘူး။ အဲဒီလုိ ဥစၥာကုိ တေယာနဲ႔ ဖန္တီး တဲ့အခါမွာ တစ္ခုတစ္ခုကုိ ေတာ္ေတာ္ဖန္တီးရပါတယ္။

တေယာဝုိင္းဆုိတာဂစ္တာေကာ့ဒ္ ေပးသလုိ မဟုတ္ဘူး။ တစ္လုံးခ်င္းတိတိက်က်ေပးၿပီးေတာ့မွ တီးရတာ။ ညီေအာင္လည္း ေတာ္ေတာ္တုိက္ရပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္က အဆုိနဲ႔ သိပ္မတီးျဖစ္တာပါ။ ေအာ္ဂတ္စထရာဆုိတာဟာ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းၿပီးတဲ့ ေနာက္ပုိင္းကြၽန္ေတာ္စလုပ္ခဲ့တာပါ” ဟုတေယာဦးတင္ရီက ေျပာသည္။

ဂီတကုိေလ့လာလုိက္စားလုိသူ ဝါသနာရွင္မ်ားအတြက္ တေယာဦးတင္ရီဦးစီးေသာ ဂီတသင္တန္းတြင္ တေယာ၊ စႏၵရား၊ အဆုိ၊ ဂစ္တာ၊ ပန္းခ်ီတုိ႔အား သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိသည္။ အဆုိပါသင္တန္းမွ ပညာ ရွင္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအားမည္သုိ႔ ေမြးထုတ္ေပးေနသည္ကို တေယာ ဦးတင္ရီက

“ကြၽန္ေတာ္သင္ေပးတာက သူတုိ႔လုိက္စားခ်င္တာ၊ သူတုိ႔လုပ္ခ်င္တဲ့အရာကုိကြၽန္ေတာ္ မေျပာဘူး။ လမ္းေၾကာင္းက ဒါဆုိတာ ဦးတည္ေပးတာပါ။ ဝါသနာအရ ေလ့လာတာရွိမယ္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အရ ေလ့လာတာရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီလာတဲ့ သူေတြကုိ အေပ်ာ္တမ္းသင္မယ္ဆုိရင္မလာနဲ႔။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ လာခဲ့ပါလုိ႔ေျပာတယ္။တြဲသင္ေပးမယ္။ အဲဒါထက္မက ႏုိင္ငံျခားမွာ သြားၿပီးေတာ့ ပညာသင္ခ်င္တာလား၊ ရတယ္။ ဒီကေန စာေမး ပြဲ ေျဖမွာလား။ သင္ေပးမယ္။ ေျဖႏုိင္ေအာင္သင္ေပးလုိက္မယ္။ အဲဒီလုိ သင္ေပးလုိ ႔N.U.S မွာ ၂ ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလုိထူးခြၽန္တဲ့၊ ႀကိဳးစားတဲ့ သူမ်ိဳးကုိ သင္ေပးပါတယ္” ဟု ေျပာျပသည္။

ဗီယက္နမ္အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဟုိခ်ီမင္း ႏွင့္အတူ တေယာထုိးခဲ့ဖူးသည့္ အမွတ္တရအား ျပန္လည္ ေျပာ ျပသည့္ ဦးတင္ရီက တေယာထုိး သည့္ ဂီတပညာရပ္ႏွ င့္ ပတ္သက္ၿပီး

“အသံလႊင့္႐ုံမွာကြၽန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ အသံလႊင္႐ုံ A ခန္းအတြင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တေယာထုိးေနတဲ့အခ်ိန္ ဟုိခ်ီမင္းက ဒီကုိေလ့လာ ရင္းနဲ႔ ေရာက္လာတယ္။ မင္း နဲ႔ငါ တေယာထုိးခ်င္တယ္ဆုိလုိ႔ တေယာတစ္လက္ယူေပးလုိက္တယ္။ ၁ဝ မိနစ္၊ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ တေယာထုိးၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟုိခ်ီမင္းက ငယ္စဥ္တုန္းက ငါ တေယာထုိးဖူးတယ္တဲ့။ တေယာကုိ နည္းနည္းေလးထုိးတတ္ရင္ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တာလြယ္သြားပါတယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

တေယာကုိ နည္းနည္းေလးထုိးတတ္ရင္ အလုပ္ဟူသမွ် စည္းကမ္းတက် လုပ္တတ္တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ တေယာဟာ တကယ္ေတာ့ လက္၊ပခုံးအကုန္လုံး ညီေနရမယ္။ တစ္ခ်က္လြဲသြားရင္ တစ္ခ်က္အသံတိမ္းသြားတာပဲ။

စိတ္ကုိတည္ၿငိမ္ ေအာင္ထားၿပီး ေတာ့ ေနာက္ဆုံးဘုိးတံတစ္ဆြဲ တစ္ဆန႔္ကုိ ေကြးတယ္။ ဆန္႔တယ္ဆုိၿပီးေတာ့မွအသံကုိ ဥာဏ္နဲ႔ၿမင္ေ အာင္က်င့္ၿပီး ေတာ့မွ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဗဟု သုတျဖစ္ဖြယ္ေျပာျပခဲ့သည္။

မ်ိဳးေမာင္
Popular Journal

No comments:

Post a Comment