Latest News

Tuesday, March 27, 2018

ကေလးမ်ားနဲ႔ အနီးကပ္မွာရွိပီး သတိမမူမိတဲ့ အဆိပ္


ဟိုေန့က ကေလးေဆးရံုမွာ
စာသြားသင္တဲ့ အမေနာက္လိုက္ပီးကိုယ္ေတြ ျပန္လာေတာ့ FA ညီမေလးကလာေျပာတယ္

‘ အမေရ အသက္က ၂ႏွစ္ခြဲနဲ႔ ကေလးေလး Paracetamol overdose နဲ႔ NA အသစ္ေလး ေရာက္လာတယ္ ‘

အဲ့ေတာ့ကိုယ့္မယ္
‘ ဟယ္ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ ‘ ဆိုေတာ့

ညီမေလးက
‘ အမေရ သူ႔အေမမရွိခင္ ေဘးမွာတင္ထားတဲ့ Paracetamol 250/5ml ပါနဲ႔ Biogesic တပုလငး္လံုးကို ဖြင့္ပီး ေသာက္လိုက္တာ ၅ စီစီ ပဲက်န္တယ္မေရ ,အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ level ကို ေသာက္လိုက္တာ , ခု ကေလးကေတာ့ေကာင္းပါတယ္ အန္တာလဲမရွိဘူးအမ ေသာက္တာေတာ့ ၂ နာရီ ခြဲရွိပီ အမ ‘

ကိုယ္က
‘ေအးေအး ဒါဆိုလဲ အမ ဆရာတို႔ အမ Professor တို႔ကိုေျပာလိုက္မယ္ , paracetamol level ကိုေသာက္ပီး ၄ နာရီအၾကာေဖါက္ N acetylcysteine သြင္းဖို႔လုပ္ရေအာင္ ‘

အဲဒီအခ်ိန္ ကိုယ္ေတြမွာ ျပာယာခက္ေနပီ ကိုယိသိတယိေလ ၈ နာရီ အတြင္း ေျဖေဆးမသြင္းရင္ အသည္း အရမ္းပ်က္မယ္ , ေက်ာက္ကပ္ ဆိုးဝါးစြာပ်က္ မယ္သိေနေတာ့ျပာယာခါတ္တာေပါ့++++

ကေလးေမေမကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ စိတ္သိပ္မပူ !!
ဘယ္ပူမလဲေလ ေသာက္လိုက္တာက အရငိ တိုက္ေနက် ကိုယ္ပူက်ေဆး စိတ္ခ်ရတဲ့ Paracetamol အရည္ေလ !!
မ်ားပီးဝင္သြားတာမ်ား ဒီဆရာဝန္ေတြ ဘာလို႔ ဒေလာက္ စိတ္ေတြပူ ရႉတ္ရွက္ခတ္ ဟိုလူ့ေျပာ ဒီလူ့ေျပာနဲ႔ ျပာယာခတ္ အလုပိရႈတ္ေနပါလိမ့္လို႔ ထင္ေကာင္းထင္ေနမယ္ !!

တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ paracetamol poisoning incidence ျဖစ္ပြားႏႈနိးဟာမ်ားျပားလာေနတယ္တဲ့
Spanish study တခုမွာ paracetamol poisoning ေၾကာင့္ အသည္းပ်က္ဆီး တာ 9.8 persent ရွိတယ္ .
UK နဲ႔ USA study မွာ အသည္းပ်က္စီးရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ရဲ႕ ၁၄ ရာခိုင္ႏႉန္းဟာ paracetamol poisoning ေၾကာင့္တဲ့
အဲ့ဒီေတာ့ ဒီဆရာဝန္ေတြ ေၾကာက္ၾကတာ မဆန္းဘူးေလ++ ..

ရွင္းျပစရာရွိတာရွင္းျပေတာ့မွ ကေလးေမေမ ခမ်ာ မ်က္စိေလး ကလယ္ ကလယ္
ကိုယ့္ရဲ႕ ကေလးဆရာဝန္သက္တန္း နဲနဲ ေလး အတြင္းမွာ ကေလးေလးေတြ အထူးသျဖင့္ ၅ ႏွစ္ေအာက္ကေလးေလးေတြ paracetamol ကို အခ်ိဳရည္လိုလုပ္ေသာက္တာ ဒီတစ္ေယာက္အပါအဝင္ဆိုရင္ ၅ ေယာက္တိတိရွိပီ —+

က်န္ကေလးဆရာဝနိေတြ ေတြ႕ဖူးတာလဲမနဲ —-

Singapore study တခုမွာလဲ incidence အရမ္းမ်ားလာတဲ့ အတြက္ ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့
မိဘေတြဟာ က်န္တဲ့ေဆးေတြကို သိမ္းခ်င္သိမ္းမယ္ paracetamol အရည္ေတြဟာ နီးစပ္လြန္းတဲ့ အဆိပ္မွန္း သတိမထားမိၾကဘူူး
ပီးေတာ့ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို paracetamol အရည္ေလးေတြဟာ ေသာက္ေကာင္းတာမ်ားေတာ့ အခ်ိဳရည္ေသာက္ အခ်ိဳရည္ေလးေသာက္လို႔ ေျပာပီးတိုက္မိၾကတယ္
ေဆးေကာင္တာေတြမွာလဲ toddlers ေလးေတြ လက္လွမ္းမွီတဲ့ေနရာေလးေတြမွာ ထားပီးေရာင္းေတာ့ မိဘေတြဟာလဲ လက္လွမ္းမွီရာထားတတ္ၾကတယိတဲ့
ခုေတာ့ သူတို႔ဟာ ႏိုင္ငံ law နဲ႔ ဘယိလိုထားသိုရမယ္ဆိုတာ လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတယ္တဲ့
တျခားႏိုင္ငံ UK , Ireland ,Netherland စတဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ paracetamol ေသာက္ပီး teenagers ေတြ suiside လုပ္တာမ်ားလို႔ ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ႏွစ္လံုး ဆိုရင္ ေတာ့ over the counter ဝယ္လိုရတယ္ ဘယ္ေလာက္ထက္ေက်ာ္ရင္ မဝယ္ရစတဲ့ legislations ေတြ ထုတ္လာၾကတယ္တဲ့ !!!

ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ အနီးစပ္ဆံုး အဆိပ္ paracetamol အရည္ေတြကို ကေလးေတြနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္မွာ မထားၾကဖို႔နဲ႔ လြယိလင့္တကူယူေသာက္လို႔မရေအာင္ ထားၾကဖို႔ သတိရွိလာမယ္လို႔ထင္ပါတယ္ ေနာ္ !!!
ကေလးေတြ အႏၲရာယ္ကင္းၾကပါေစ!!!

ေမတၱာျဖင့္
ေဒါက္တာခိုင္ဝါဝါထြန္း

#Unicode Version#
ဟိုနေ့က ကလေးဆေးရုံမှာ
စာသွားသင်တဲ့ အမနောက်လိုက်ပီးကိုယ်တွေ ပြန်လာတော့ FA ညီမလေးကလာပြောတယ်

‘ အမရေ အသက်က ၂နှစ်ခွဲနဲ့ ကလေးလေး Paracetamol overdose နဲ့ NA အသစ်လေး ရောက်လာတယ် ‘

အဲ့တော့ကိုယ့်မယ်
‘ ဟယ် ဘယ်လိုဖြစ်တာလဲ ‘ ဆိုတော့

ညီမလေးက
‘ အမရေ သူ့အမေမရှိခင် ဘေးမှာတင်ထားတဲ့ Paracetamol 250/5ml ပါနဲ့ Biogesic တပုလင်းလုံးကို ဖွင့်ပီး သောက်လိုက်တာ ၅ စီစီ ပဲကျန်တယ်မရေ ,အန္တရာယ်ရှိတဲ့ level ကို သောက်လိုက်တာ , ခု ကလေးကတော့ကောင်းပါတယ် အန်တာလဲမရှိဘူးအမ သောက်တာတော့ ၂ နာရီ ခွဲရှိပီ အမ ‘

ကိုယ်က
‘အေးအေး ဒါဆိုလဲ အမ ဆရာတို့ အမ Professor တို့ကိုပြောလိုက်မယ် , paracetamol level ကိုသောက်ပီး ၄ နာရီအကြာဖေါက် N acetylcysteine သွင်းဖို့လုပ်ရအောင် ‘

အဲဒီအချိန် ကိုယ်တွေမှာ ပြာယာခက်နေပီ ကိုယိသိတယိလေ ၈ နာရီ အတွင်း ဖြေဆေးမသွင်းရင် အသည်း အရမ်းပျက်မယ် , ကျောက်ကပ် ဆိုးဝါးစွာပျက် မယ်သိနေတော့ပြာယာခါတ်တာပေါ့++++

ကလေးမေမေကို ကြည့်လိုက်တော့ သူကတော့ အေးအေးဆေးဆေးပါပဲ စိတ်သိပ်မပူ !!
ဘယ်ပူမလဲလေ သောက်လိုက်တာက အရငိ တိုက်နေကျ ကိုယ်ပူကျဆေး စိတ်ချရတဲ့ Paracetamol အရည်လေ !!
များပီးဝင်သွားတာများ ဒီဆရာဝန်တွေ ဘာလို့ ဒလောက် စိတ်တွေပူ ရှူတ်ရှက်ခတ် ဟိုလူ့ပြော ဒီလူ့ပြောနဲ့ ပြာယာခတ် အလုပိရှုတ်နေပါလိမ့်လို့ ထင်ကောင်းထင်နေမယ် !!

တကယ်တော့ နိုင်ငံတကာမှာ paracetamol poisoning incidence ဖြစ်ပွားနှုနိးဟာများပြားလာနေတယ်တဲ့
Spanish study တခုမှာ paracetamol poisoning ကြောင့် အသည်းပျက်ဆီး တာ 9.8 persent ရှိတယ် .
UK နဲ့ USA study မှာ အသည်းပျက်စီးရတဲ့ အကြောင်းရင်း ရဲ့ ၁၄ ရာခိုင်နှူန်းဟာ paracetamol poisoning ကြောင့်တဲ့
အဲ့ဒီတော့ ဒီဆရာဝန်တွေ ကြောက်ကြတာ မဆန်းဘူးလေ++ ..

ရှင်းပြစရာရှိတာရှင်းပြတော့မှ ကလေးမေမေ ခမျာ မျက်စိလေး ကလယ် ကလယ်
ကိုယ့်ရဲ့ ကလေးဆရာဝန်သက်တန်း နဲနဲ လေး အတွင်းမှာ ကလေးလေးတွေ အထူးသဖြင့် ၅ နှစ်အောက်ကလေးလေးတွေ paracetamol ကို အချိုရည်လိုလုပ်သောက်တာ ဒီတစ်ယောက်အပါအဝင်ဆိုရင် ၅ ယောက်တိတိရှိပီ —+

ကျန်ကလေးဆရာဝနိတွေ တွေ့ဖူးတာလဲမနဲ —-

Singapore study တခုမှာလဲ incidence အရမ်းများလာတဲ့ အတွက် လေ့လာကြည့်လိုက်တော့
မိဘတွေဟာ ကျန်တဲ့ဆေးတွေကို သိမ်းချင်သိမ်းမယ် paracetamol အရည်တွေဟာ နီးစပ်လွန်းတဲ့ အဆိပ်မှန်း သတိမထားမိကြဘူူး
ပီးတော့ ကလေးတော်တော်များများကို paracetamol အရည်လေးတွေဟာ သောက်ကောင်းတာများတော့ အချိုရည်သောက် အချိုရည်လေးသောက်လို့ ပြောပီးတိုက်မိကြတယ်
ဆေးကောင်တာတွေမှာလဲ toddlers လေးတွေ လက်လှမ်းမှီတဲ့နေရာလေးတွေမှာ ထားပီးရောင်းတော့ မိဘတွေဟာလဲ လက်လှမ်းမှီရာထားတတ်ကြတယိတဲ့
ခုတော့ သူတို့ဟာ နိုင်ငံ law နဲ့ ဘယိလိုထားသိုရမယ်ဆိုတာ လုပ်ဖို့ စီစဉ်နေကြတယ်တဲ့
တခြားနိုင်ငံ UK , Ireland ,Netherland စတဲ့နိုင်ငံတွေမှာ paracetamol သောက်ပီး teenagers တွေ suiside လုပ်တာများလို့ ဘယ်လောက် ဘယ်နှစ်လုံး ဆိုရင် တော့ over the counter ဝယ်လိုရတယ် ဘယ်လောက်ထက်ကျော်ရင် မဝယ်ရစတဲ့ legislations တွေ ထုတ်လာကြတယ်တဲ့ !!!

ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ အနီးစပ်ဆုံး အဆိပ် paracetamol အရည်တွေကို ကလေးတွေနဲ့ နီးနီးစပ်စပ်မှာ မထားကြဖို့နဲ့ လွယိလင့်တကူယူသောက်လို့မရအောင် ထားကြဖို့ သတိရှိလာမယ်လို့ထင်ပါတယ် နော် !!!
ကလေးတွေ အန္တရာယ်ကင်းကြပါစေ!!!

မေတ္တာဖြင့်
ဒေါက်တာခိုင်ဝါဝါထွန်း
https://www.facebook.com/mp4younews/photos/a.524358214287775.1073741826.450761394980791/1713675562022695/?type=3&theater