Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Wednesday, August 2, 2017

Golden Kingdom


Golden Kingdom


https://www.facebook.com/notes

Golden Kingdom ရုပ္ရွင္၏ Cinematography ကုိ ေလ့လာျခင္း
(ဒီလုိပုံစံမ်ိဳးကလည္း ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါမွမေရးခဲ့ဖူးတဲ့ပုံစံပါ။ ေရးရတာလဲ ပုိခက္ျပီးအခ်ိန္လဲပုိေပးရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရးလုိ႔လဲေကာင္း ဖတ္တဲ့သူအတြက္လဲ အက်ိဳးရွိေစမယ္ထင္လုိ႔ ေရးလုိက္ပါတယ္။ ဒီ Note အတြက္ လုိခ်င္တာကေတာ့ ထင္ျမင္မိတဲ့ Comment ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးရွိလား ဘာရသြားလဲ ဒီတိုိင္း ဖတ္လုိ႔ေကာင္းရုံလားစသျဖင့္ေလး Comment မွာ သိခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။)
ဒီေဆာင္းပါးကေတာ့ Analysis ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က Cinematography ပုိင္းနဲ႔ Camera ပိုင္းေတြကုိ အဓိကေလ့လာသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ golden kingdom ရုပ္ရွင္ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လာရုိက္ထားတာျဖစ္ျပီး ႏုိင္ငံတကာရုပ္ရွင္ျပိဳင္ပြဲေတြမွာလဲ ျပသခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားလဲျဖစ္ပါတယ္။ Social Network ေပၚမွာ Share မ်ားစြာနဲ႔ ျမန္မာေတြရဲ႕ အားေပးမႈကုိ အမ်ားၾကီးလဲရခဲ့ပါတယ္။ ဇာတ္ကားကုိ စိတ္၀င္စားတာနဲ႔ ၾကည့္ျပီးေနာက္မွာ Filmmaker သုံးစြဲထားတဲ့ Cinema Language ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ကဗ်ာဆန္တယ္ပဲေျပာရပါမယ္။ Sound ရယ္ Cinematography ဟာ သူေျပာေနတဲ့ Storytelling ကုိ အေကာင္းဆုံး ေထာက္ပံ့ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။

ရုိက္ကူးသူ Director ဟာ Brain Perkins ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားကုိ ေဆာင္းပါးေရးခ်င္လုိ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ Interview ေတြ Behind the Scene ေတြ Information ေတြ လုိက္ရွာခဲ့ပါတယ္။ ခက္ခဲစြာပင္ Behind the Scene ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးရွားပါးပါတယ္။
Director ရဲ႕ Facebook Page , Instagram ျပီးေတာ့ Cinematographer ရဲ႕ Facebook, Instagram တုိ႔မွာ ဇာတ္ကားရုိက္ကူးစဥ္က ပုံေတြလုိက္ရွာခဲ့ပါတယ္။ Cinematographer ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ျပီး Bella Halben ျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားကုိၾကည့္မယ့္သူေတြကေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးမွာ Spoiler ေတြပါမွာျဖစ္လုိ႔ ၾကည့္ျပီးမွဖတ္ေပးပါ။
ဇာတ္ကားအမ်ိဳးအစားကုိ Lyrical Film လုိ႔ သတ္မွတ္ထားၾကပါတယ္။ Lyrical ဆုိတာက Perception, Emotion, Insight, Mood ေတြကုိ Narrative Structure မသုံးပဲ ရုိက္ကူးျပသတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားမွာေတာ့ ဘ၀ေနထုိင္ျခင္း ေသဆုံးျခင္းနဲ႔ ဘာသာေရးယုံၾကည္မႈဆုိင္ရာေတြကုိပါ ျပသထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ Cinematography အရ Storytelling နဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ပုံကုိပဲ ေလ့လာထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းပုိ္င္းဆုိင္ရာကုိေတာ့ Detail မသြားေတာ့ပါဘူး။ Cinematography ဆုိတာ လႈပ္ရွားမႈပုံရိပ္ေတြျဖစ္တာမုိ႔ ဒီမွာ ဓါတ္ပုံနဲ႔ စာနဲ႔မွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ၾကိဳးစားေရးေပးသြားပါမယ္။ ဒီဇာတ္ကားကုိ RED EPIC Camera နဲ႔ ရုိက္ကူးထားပါတယ္။ Steadicam ပါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလး Gear ကုိ Minimum ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပီး ရုိက္ကူးထားတယ္လုိ႔လဲ Interview မွာ ေျဖထားပါတယ္။
ပထမဆုံးမွာ ကုိရင္ေလး ၄ေယာက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာကုိ Wide Shot ေလးနဲ႔ ရုိက္ထားတာေတြ႕ပါတယ္။ Motion က Still ပါပဲ။ ဒီအထိက ကုိရင္ေလးပါးကုိျပတာပဲလုိ႔ပဲ သေဘာေပါက္ထားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ Shot မွာ အစြန္ဆုံးက ကုိရင္ကို Close Up ျပပါတယ္။ စိတ္ထဲတစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားတာက အိပ္ေပ်ာ္ေနတာကုိ Close Up ေတြနဲ႔လုိက္ျပရင္ ပ်င္းစရာၾကီးေပါ့။ ဘာလုိ႔အဲ့လုိျပတာလဲမသိလုိ႔ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ Camera က ေဘးဘက္ေတြကုိ တစ္ျဖည္းျဖည္းေရြ႕လာျပီး က်န္တဲ့ကုိရင္ေတြပါ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာကုိ ျပပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး တစ္ပါး ႏွစ္ပါး သုံးပါး အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ပုံေတြ အနီးကပ္ Camera ဆြဲလာျပီး ေနာက္ဆုံးတစ္ပါးအေရာက္မွာ ကုိရင္က အိပ္ေပ်ာ္မေနပဲ ႏုိးေနတာပါ။ Camera Movement Motivation အရေတာ္ေတာ္ေလး သေဘာက်မိပါတယ္။ ေနာက္ ဒီ Story တစ္ခုလုံးမွာ ဘယ္ကုိရင္ဟာ Main Character ဆုိတာလဲ တန္းကုိ သိသြားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားမိတာ Wide အရင္ျပ ျပီးမွ က်န္တဲ့ကုိရင္ ၃ပါးကုိ Close Up Still အတုိင္းျပျပီးမွ ေနာက္ဆုံး ကုိရင္ကုိ Still Shot ပဲျပမယ္ဆုိ ၾကည့္ရတဲ့ခံစားခ်က္က ဆြဲေခၚလုိ႔ပါလာတဲ့ Feeling ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါ။ Camera Movement ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုိ ရုိးရွင္းစြာ အက်ိဳးရွိေအာင္ သုံးထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေအာက္ကပုံမွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ပုံေဖာ္ထားပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကလဲ Camera Movement ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆြမ္းလာေပးေနၾက တုိင္းရင္းသားဦးေလးၾကီး ဆြမ္းခ်ိဳင့္လာပုိ႔တာကုိ ရုိက္ျပထားတာပါ။ စစခ်င္းမွာ လာေနပုံကုိ Medium Close Up နဲ႔ ရုိက္ျပထားပါတယ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သိလုိက္ရတာက ဆြမ္းခ်ိဳင့္လာပုိ႔သူ လာေနတာေပ့ါ သိလုိက္ရပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ Shot ေျပာင္းသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ Wide Shot နဲ႔ ျပန္ျပထားေတာ့ စစခ်င္းမွာေတာ့ နည္းနည္းေၾကာင္သြားတာက ပုံမွန္မွာ Wide ျပျပီးမွသာ Close Up ျပန္ျပတာမ်ားပါတယ္။ ဒီမွာ Medium Close Up နဲ႔ လုိအပ္တဲ့ Information ေတြျဖစ္တဲ့ ဆြမ္းလာပုိ႔သူ အသက္ ပုံပန္းေတြကုိ အကုန္ျမင္ျပီးမွ Wide Shot ျပန္ျပထားလုိ႔ေၾကာင္ေနစဥ္မွာပဲ Camera က အေနာက္ကုိ ျပန္၀င္သြားျပီး ျပတင္းေပါက္က ျပန္၀င္သြားျပီး ျပတင္းကေနေစာင့္ေနတဲ့ ကုိရင္ေတြကုိ Focus Racking လုပ္သြားပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကိဳက္မိပါတယ္။ ဒီ Movement တစ္ခုတည္းမွာပဲ လာေနတဲ့သူအျပင္ သူ႔ကုိ ေစာင့္ေနတဲ့ ကုိရင္ေလးေတြကုိပါျပသသြားပါတယ္။ ဒီကေနပဲ အလုိလုိရလုိက္တာက ကုိရင္ေလးေတြက ဒီဆြမ္းလာပုိ႔သူကုိ ေစာင့္ေနတတ္တဲ့ အေလ့အထရွိတာကုိ ခံစားလုိက္ရပါတယ္။ ဥပမာ အျပင္ကေနပဲ ကုိရင္ေတြေစာင့္ေနတာကုိ မ်က္ႏွာစာကရုိက္ျပလုိက္ရင္ ေစာင့္ေနတဲ့ ကုိရင္ေတြရဲ႕ အျမင္ ခံစားမႈကုိျမင္ရမွာမဟုတ္ပဲ Third Person View ကပဲ ေတြ႕ရမွာပါ။ အခုဒီမွာသုံးထားတဲ့ Movement ကေတာ့ ကုိရင္ေတြရဲ႕ အျမင္နဲ႔ခံစားခ်က္ကုိ ရပါတယ္။

ေနာက္သတိထားမိတာက ညဘက္မွာ ဘုရားရွိခုိးျပီး တရားထုိင္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ Close Up Detail ျပတာပါ။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးတည္းတင္ မ်က္ႏွာ Close Up ကေန တစ္ျဖည္းျဖည္းပုတီးစိတ္ေနတဲ့အထိဆင္းလာတာ Shot Duration က ၁မိနစ္ ၁၀ စကန္႔ၾကာပါတယ္။ တကယ္တန္းဆုိ တစ္မိနစ္ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ Character က ညိမ္သက္ေနတာပါ။ ေတာ္ရုံဆုိပ်င္းသြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ခံအသံနဲ႔ Camera Movement ဟာ တရားထိုင္ေနတာရဲ႕ ေလးနက္မႈကုိ နက္နက္နဲနဲျပသသြားႏုိင္တယ္လုိ႔ခံစားရပါတယ္။ တရားထုိင္ျပီး တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့အခန္းထဲကုိေရာက္သြားတဲ့အခါျဖစ္လာတဲ့ Mood ကုိ သြားခံစားမိပါတယ္။ ေနာက္ခံအသံဟာ ၾကားေနရမွန္းမသိတဲ့ အသံအေနအထားကေန အေထာက္အပံ့ေပးသြားပါတယ္။ ညေတြမွာ ၾကားရတတ္တဲ့ တိတ္ဆိတ္မႈရဲ႕ အသံလုိ႔ေျပာလုိ႔ရတဲ့ Sound Effect ကုိ သုံးထားပါတယ္။

ဒီဇာတ္ကားကုိေျပာၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ရုိက္ထားတာ သဘာ၀ေတြလွတယ္ဆုိတာကုိလဲေတြ႔မိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလွေအာင္ရုိက္ထားတာနဲ႔ ဒီ Environment ရဲ႕ Scenery ကုိ ပုံေဖာ္ထားတာက အင္မတန္ထိေရာက္တာလုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ Cinematography ဆုိတာ လွတာက Cinematography မဟုတ္ပဲ Story ကုိ Cinematography ပညာေတြကေန Shot , Angle , Movement , Composition , Lighting ေတြကေန ပုံေပၚလာေအာင္လုပ္ေပးတာပါ။ ဒီမွာ ေတာေတြ ေတာင္ေတြရုိက္ျပတုိင္း ဒီတုိင္းအလွအပကုိ ရုိက္ျပေနတာထက္ အေပၚကေျပာတဲ့ Scenery ကုိ ပုံေဖာ္သြားတာမ်ားပါတယ္။ ဒါမွကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြက Story ျဖစ္တည္ေနရာေနရာရဲ႕ Mood နဲ႔ Scenery ကုိ ခံစားမိပါတယ္။ သတိထားၾကည့္မိသေလာက္ Location ကုိ ဒီတုိင္းၾကီးရုိက္ျပတာ ဥပမာေတာေတြရုိက္ျပတာ ေတာင္ေတြရုိက္ျပတာမ်ိဳးထက္ တစ္ခုခုနဲ႔ အျမဲခ်ိတ္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ကုိရင္ေတြ ေဆာ့ေနတာမ်ိဳး ထုိင္ေနတာမ်ိဳး ေလွ်ာက္သြားတာမ်ိဳးနဲ႔တြဲထားတဲ့အခါ ဒီတုိင္းၾကီး Location ကုိ ၾကည့္လုိက္ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ေနရာနဲ႔ ဒီ Character ေတြရဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္မႈကုိပါ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ကားမွာ Lighting ေတြကုိ ၾကည့္မိတဲ့အခ်ိန္မွာ Shot တုိင္း Scene တုိင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေခၚ Cinematic ျဖစ္တာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတုိ႔သုံးတဲ့ Lighting Equipment ေတြကုိ ေလ့လာဖုိ႔လုိက္ရွာတဲ့အခ်ိ္န္မွာ Behind the Scene မွာ ဘာမွမေတြ႕ခဲ့ပါဘူး။ Instagram မွာပဲ Director တင္ထားတဲ့အထဲမွာ Flag ေတြနဲ႔ Bounce Card နဲ႔ LED Panel ေလးပဲေတြ႕ပါတယ္။ Lighting က သုံးထားတဲ့ Lighting ရယ္ Behind the Scene ေတြကုိ ျမင္မွသာ ေသခ်ာေလ့လာႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ ျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။
Story ျဖစ္တည္ေနတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဟာ တံခါး ျပတင္းေပါက္ေတြ ပတ္ပတ္လည္ရွိတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီတံခါးေတြကုိပဲ အပိတ္အဖြင့္ေတြလုပ္ျပီး Lighting မွာ Depth ၾကြလာေအာင္ လုပ္ထားတာ သတိထားမိပါတယ္။ ေနာက္ ကုိရင္ေလးေတြ ေက်ာင္းထဲမွာဆုိရင္ အျမဲျပတင္းေပါက္နားမွာပဲ ေနရာခ်ျပီး ရုိက္ကူးထားတာသတိထားမိပါတယ္။ ဒီျပတင္းေပါက္က၀င္လာတဲ့အလင္းေတြ ၾကမ္းျပင္ကုိ Bounce ရုိက္ျပီး ျပန္လင္းေနတာေလးေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး Depth ေပၚျပီး Cinematic Visual ျဖစ္တယ္လုိ႔ခံစားရပါတယ္။
Close up ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွေတာ့ Light & Shadow Ratio အျမဲကြာထားလုိ႔ ရုပ္လုံးေတြၾကြေနတာကုိ သတိထားမိပါတယ္။ Outdoor ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာင္မွ Lighting Flat ျဖစ္သြားတာသိပ္မေတြ႕ရပါဘူး။ Lighting ေတြကလဲ Soft ျဖစ္တာေတြ႕ရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကိဳက္ၾကတဲ့အထဲမွာ ဒီဟာေလးလဲ ပါမွာပါ။
Indoor Close Up ေတြမွာလဲ ေနာက္ခံ Background မွာ ျပတင္းေပါက္က၀င္လာတဲ့ အလင္းေတြရုိက္ေနတာက ကုိယ္ရုိက္ေနတဲ့ Character နဲ႔ Background ကုိ Separation ျဖစ္သြားေစပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြက မစီစဥ္ပဲျဖစ္ေနတာေတြျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ဒီမွာေတာ့ ေသခ်ာကုိ စီစဥ္ထားတယ္လုိ႔ထင္မိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ Shot တုိင္းနီးပါးမွာ လုပ္လာတဲ့ Style , Visual မေပ်ာက္သြားလုိ႔ပါ။
ဇာတ္ကားတစ္ကားလုံးမွာ Candle Lit Scene ေတြေတာ္ေတာ္ပါပါတယ္။ တကယ္ပဲ Candle နဲ႔ပဲ Lighting ေပးထားတာေတြလဲပါႏုိင္သလုိ Extra Light ေပးထားတာေတြလဲ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတာ့ ခန္႔မွန္းလုိ႔မရႏုိင္ေအာင္ေလာက္ပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ Candle Lit Style ေလးေတြမွာ Moon Light လာရုိက္ေနတဲ့ပုံစံ အျပာေရာင္ Light ကို Back Light အျဖစ္သုံးထားတာေလးေတြလဲေတြ႕ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ညဘက္ scene ေတြကုိ Moon Light ပုံစံေလးေတြလုပ္ထားတာလဲေတြ႕ရပါတယ္။

ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ဒီဇာတ္ကားမွာ သူတုိ႔သုံးထားတဲ့ Cinema Language ေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေရးလုိက္ပါတယ္။ စစ္ေဘးေၾကာင့္ လူေတြေသတာကုိျပတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိရင္က အေလာင္းေတြကုိ စေတြ႕ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ကုိရင္လမ္းေလွ်ာက္ေနတာကုိ Slow Motion နဲ႔ရုိက္ျပထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ အေလာင္းေတြကလဲ ေသခ်ာမျမင္ရေသးတဲ့အေျခအေနပါ။ ဆုိေတာ့ ဘာျပမလဲ ေရွ႕မွာဘာျဖစ္မလဲဆုိတဲ့ Expectation က ေတာ္ေတာ္ေလးတတ္လာပါတယ္။ Slow Motion နဲ႔ အဲ့ဒီအခ်ိန္ရဲ႕ Background Music ဟာေတာ္ေတာ္ေလး ဒီ Scene ကုိ Supporting ေပးသြားပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အေလာင္းေတြကုိျမင္ျပီးအခ်ိန္မွာ ဒီရုပ္အေလာင္းရယ္ စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနရယ္ကုိ Layer ခြဲျပီး Foreground Background ပုံစံနဲ႔ ရုိက္ျပထားတဲ့ Composition ေလးက Frame တစ္ခုတည္းမွာ ေျပာခ်င္တာ ႏွစ္ခုလုံးေျပာသြားသလုိပါပဲဲ။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကုိရင္ Main Character နဲ႔ ေနာက္ကုိရင္သုံးပါးတုိ႔စကားေျပာေနတဲ့ အခန္းပါ။ စကားေျပာေနတဲ့ ကုိရင္ကုိတိုက္ရုိက္မျပပဲ အရိပ္နဲ႔ပဲျပျပီး က်န္တဲ့ကုိရင္ေလးေတြက နားေထာင္တာကို ျပထားတာေလးပါပါတယ္။ ဒီ အသုံးျပဳပုံေလးက သေဘာက်ဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ Smart အရမ္းျဖစ္တဲ့ Directorial Choice လုိ႔ထင္ပါတယ္။

ေနာက္ျပီး လက္နက္ကုိင္ေတြကုိ ကုိရင္ေတြျမင္တဲ့ အခန္းမွာ လက္နက္ကုိင္ေတြကုိ ျပတဲ့ပုံက အရင္က ျမင္ေနၾကပုံမဟုတ္တာကုိ သတိထားမိပါတယ္။ ျမင္ေနက်မွာဆုိ Background Music ကုိ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ေၾကာက္စရာပုံစံေရာက္ေအာင္ပုံေဖာ္လုိက္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ လက္နက္ကုိင္ေတြကုိ ျပတဲ့ေနရာမွာ Slow Motion ရယ္ Silhouette ပုံစံနဲ႔ အပင္ေတြၾကားကရုိက္ျပထားတဲ့ပုံစံေတြကုိ ၾကည့္လုိက္ရပါတယ္။ Background Music ရယ္ ရုိက္ထားတဲ့ Style ေတြကုိ ေပါင္းလုိက္ရင္ ခံစားလာရတာက ဒီလူေတြက ခံစားခ်က္မရွိပဲ လုပ္စရာရွိတာကုိလုပ္ေနတဲ့ပုံစံကုိ ပုိေရာက္သလုိခံစားရပါတယ္။ Filmmaker က ေပးခ်င္တဲ့ ခံစားခ်က္ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္ႏုိင္ေပမယ့္ ဒီလုိပဲခံစားလုိက္ရပါတယ္။


ေရးစရာေတြရွိေသးေပမယ့္လဲ ရွည္လာျပီျဖစ္လုိ႔ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲရပ္ပါေတာ့မယ္။ ဇာတ္ကားထဲက အၾကိဳက္ဆုံး Staging ေလးတစ္ခုနဲ႔ပဲ အဆုံးသတ္လုိက္ပါေတာ့မယ္။ ဆြမ္းပုိ႔မယ့္သူလဲမလာ ခ်က္ေကၽြးသြားတဲ့တစ္ေယာက္လဲေပ်ာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာကုိရင္ေလးပါးလုံးကို ျပတဲ့ ျပကြက္ေလးပါ။ ေနရာခ်ထားမႈေရာ ျဖစ္ေနတဲ့ Lighting ေတြေရာက တစ္ပါးခ်င္းစီတုိင္းရဲ႕ အားငယ္မႈ သီးျခားစီတည္ရွိေနမႈစတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို ဒီ အကြက္ေလးတစ္ကြက္မွာပဲ ျပသြားႏုိင္တာေတြ႕ရပါတယ္။ Composition ရယ္ Lighting ရယ္က ဒီ Shot ရဲ႕ အသက္ပါပဲ။

အားလုံးအခ်ဳပ္ဆုိရမယ္ဆုိရင္ ဒီ Golden Kingdom ဇာတ္ကားက ဇာတ္လမ္းအရေရာ Visual အရေရာ ေကာင္းမြန္ျပီး Filmmaker ရဲ႕ Cinematic Imagery ကုိ လွပစြာပုံေဖာ္ထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားၾကည့္ရုံနဲ႔ပဲ ဒီ ေလ့လာမႈကုိေရးတာမုိ႔ လြဲမွားတာေတြပါႏုိင္တာေတာ့ တစ္ခါတည္း သတိေပးခ်င္ပါတယ္။
ထင္တာေလးေတြ Comment ေရးေပးခဲ့ေပးပါ။ Share ခ်င္ ၾကိဳက္သလုိ Share လုိ႔ရပါတယ္။
Written by
Phyo Zan