Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Saturday, April 21, 2018

ဓါတ္ပံုအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း (၇)


စကားခ်ီး။ ။ MPAS မွ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးေတြဟာ ဓါတ္ပံုအေၾကာင္းကို တတ္က်မ္းတစ္ခုလိုမဟုတ္ဘဲ အမ်ားနားလည္ ခံစားႏိုင္ေစဖို႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေရးထားလို႔၊ ဓါတ္ပံုဆရာေတြအတြက္ ရီစရာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနႏိုင္ေသာ္ျငားလည္းပဲ … ကင္မရာကိုင္ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ေနေပမယ့္ ဓါတ္ပံုသင္တန္း မတက္ေရာက္ႏိုင္သူေတြ၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ကင္မရာ၀ယ္ၿပီး ဓါတ္ပံု႐ိုက္ဖို႔ စိတ္ကူးထားသူေတြ နဲ႔ ဖုန္းကင္မရာ ႐ိုက္ခ်င္သူေတြအတြက္ေတာ႔ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ အက်ိဳး႐ွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
မွန္ဘီလူးအေၾကာင္း …
=============
# # # စာေတြအမ်ားႀကီး ပါေနတဲ႔ ဓါတ္ပံုေတြကို Facebook ရဲ႕ မူ၀ါဒအရ ခြင့္မျပဳလို႔ တစ္ခ်ိဳ႕ပံုေတြကို Comment Box ထဲမွာ တြဲတင္ထားပါတယ္။
ကင္မရာလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ မွန္ဘီလူး ျဖဳတ္လဲ/ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ႔ Digital SLR ကင္မရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္သံုး (point & shoot) ကင္မရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဖုန္းကင္မရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ … ကင္မရာတစ္ခုရဲ႕ ပါ၀င္တဲ႔ အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ပံုေတြကေတာ႔ အတူတူပဲမို႔ ဒါေတြကို အရင္ဆံုး သိနားလည္တယ္ထားဆိုရင္ ပံုေကာင္းတစ္ပံု ႐ိုက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အိုင္ဒီယာေကာင္းေတြ ရလာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းေလးေတြကို ဦးစြာ မိတ္ဆက္ေပးပါရေစ။
ကင္မရာဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္လံုး၊ အျမင္အာ႐ံုခံစားသိမွတ္မႈနဲ႔ သေဘာတရားအတူတူပါပဲ။ ဆိုလိုတာက လူ႔ မ်က္လံုးနဲ႔ အျမင္အာ႐ံုမွတ္ဥာဏ္ကို နမူနာယူၿပီး မွန္ဘီလူးနဲ႔ ကင္မရာကို တည္ေဆာက္ထားတာပါ။ လူ႕မ်က္လံုးသူငယ္အိမ္ နဲ႔ ကင္မရာမွန္ဘီလူး (lens) ရဲ႕ အလင္း၀င္ေပါက္ (aperture) ဟာ သေဘာတရား တူၿပီး၊ အလင္း၀င္ေပါက္ အက်ဥ္း အက်ယ္ကို လိုသလို ထိမ္းညွိေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ သိရင္ရပါၿပီ။
ကင္မရာမွာ (လူ႔မ်က္လံုးလို႔ တင္စားႏိုင္တဲ႔) မွန္ဘီလူးအပိုင္းနဲ႔ (စကၡဳအာ႐ံုဦးေႏွာက္လို႔ တင္စားႏိုင္တဲ႔) ကင္မရာေဘာ္ဒီ ရယ္ဆိုၿပီး၊ (၂)ပိုင္းသာ ႐ွိတာမို႔ ဒီႏွစ္ခုအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာသိရင္ ဓါတ္ပံုေကာင္းရဖို႔ ပထမေျခလွမ္း လွမ္းႏိုင္ၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပထမအပိုင္းျဖစ္တဲ႔ မွန္ဘီလူးအေၾကာင္းနဲ႔ စ လိုက္ၾကရေအာင္။
ဘယ္လိုကင္မရာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ … မွန္ဘီလူး (lens) နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဓိကအခ်က္ (၅) ခ်က္ကို သတိထားသင့္ပါတယ္။
(၁) Focal Length (ဆံုတာ)
(၃) Fixed Focal Length/Prime Lens မွန္ဘီလူးလား၊ Zoom မွန္ဘီလူးလား။
(၂) Aperture (မွန္ဘီလူး အလင္း၀င္ေပါက္)
(၄) Vibration Reduction (VR) / Image Stabalization (IS)
(၅) Optical Technology (မွန္ဘီလူးနည္းပညာ)
အားလံုးဖတ္ၿပီးရင္ေတာ႔ ...
- အေ႐ွ႕က အရာ၀တၳဳကို focus ျပတ္သားေစၿပီး၊ ေနာက္ခံ အရာ၀တၳဳေတြကို မႈန္၀ါးသြားေစခ်င္တာလား?
- ေနာက္ခံ အရာ၀တၳဳေတြကို focus ျပတ္သားေစၿပီး၊ အေ႐ွ႕က အရာ၀တၳဳကို မႈန္၀ါးသြားေစခ်င္တာလား?
- ေ႐ွ႕ ေနာက္ ႐်ိသမွ် အရာ၀တၳဳေတြ အားလံုးကို focus ျပတ္သားေစခ်င္တာလား? .... ဆိုတာ
(၁) မွန္ဘီလူးအလင္း၀င္ေပါက္ (aperture) နဲ႔
(၂) မွန္ဘီလူး နဲ႔ ကင္မရာထဲက ပံုရိပ္ဖမ္းကရိယာ (image sensor) ၾကား အကြာအေ၀း မီလီလီတာ (mm) ... အဲဒီႏွစ္ခ်က္နဲ႔ လိုသလို ကစားႏိုင္တယ္ဆိုတာ နားလည္သြားမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါက မွန္ဘီလူးရဲ႕ အပိုင္းပါ။ ကင္မရာအပိုင္းကလည္း လိုသလို ထိန္းခ်ဳပ္ကစားႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆက္ေရးပါ့မယ္။
ဖုန္းေဘလ္ မျဖစ္စေလာက္သာ ကုန္က်တာမို႔၊ တစ္ပံုခ်င္းစီႏွိပ္ၿပီး … ေလ႔လာဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုခ်စ္သူမ်ားအေနနဲ႔ အပိုင္း (၁ မွ ၆) ကိုလည္း ၀င္ေရာက္ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။
======================
ေမတၱာျဖင့္
MPAS
MPAS