Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Friday, November 17, 2017

မြတ္ဆလင္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေျပာင္းလဲလာမႈ

ခင္မင္ရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႕ စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ သိပ္ေရပန္းစားတဲ့ အယူအဆေလးတခုအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါက “အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ႀကိဳက္တဲ့အဝတ္အစားဝတ္မယ္၊ ဒီလိုဝတ္တာေၾကာင့္ လိင္ဆြဲေဆာင္တယ္၊ မုဒိန္းအားေပးတယ္ဆိုတာ မွားတယ္။ အမွန္က မုဒိန္းေကာင္ေတြကိုသာ အျပစ္တင္သင့္တယ္” ဆိုတဲ့ အယူအဆ။

ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အယူအဆကို ေျပာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါက မဝတ္သင့္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ မဝတ္သင့္ဘူးဆိုတာေပါ့။ ဥပမာ လည္ပင္းအမ်ားႀကီးဟိုက္၊ ဇီရိုကြာတားနဲ႕ မိတ္ကပ္ေတြ ဗလပြျခယ္ၿပီး ညေန ရ နာရီေလာက္ ပန္းဆိုးတန္းတံတားေအာက္မွာ ရပ္ၿပီး တကၠစီငွားရင္ ေစ်းေမးခံရမွာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။ ေစ်းလာေမးတဲ့သူေတြရဲ႕ အမွားေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပဲ။

မုဒိန္းသမားကေတာ့ ထမီပဲဝတ္ဝတ္၊ စကတ္ပဲဝတ္ဝတ္ သူ႕စရိုက္အတိုင္းသြားမွာျဖစ္ေပမယ့္ အေျခအေနအရ ေစ့ေဆာ္မႈနဲ႕ ေနရာေဒသအေျခအေနကို လိုက္ၿပီး ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကသာ သင့္ေလ်ာ္မယ္လို႔ ယူဆလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာက ဒါနဲ႕တဆက္စပ္တည္းပါပဲ။ ခုေနာက္ပိုင္း မြတ္ဆလင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ပါကစၥတန္စတိုင္၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း စတိုင္ေတြ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အေတြ႕ရ စိပ္လာပါတယ္။ ေခါင္းေပါင္းမ်ိဳးစုံ၊ ဝတ္႐ုံရွည္မ်ိဳးစုံနဲ႕ မြတ္ဆလင္ေတြကို ေတြ႕ေနရတာပါပဲ။ ဒီလူေတြဟာ ျမန္မာျပည္ဖြားမြတ္ဆလင္ေတြလည္း ပါသလို တခ်ိဳ႕ကေတာ့ နိုင္ငံျခားသားမြတ္ဆလင္ေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

က်ေနာ့္ကိုယ္တိုင္ ေမးျမန္းခ်က္ေတြအရ မႏၲေလးက မြတ္ဆလင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီလို ဝတ္စားဆင္ယင္မႈပုံစံေျပာင္းလာတာကို ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ ေတြ႕ရတယ္လို႔ မန္းက ေလးစားရတဲ့ဆရာေတြ၊ သက္ႀကီးပိုင္းေတြက ဆိုပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ ၁၉၈၀-၉၀ ေလာက္မွာ ဒီလိုေျပာင္းလဲလာတာ ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ (က်ေနာ္ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ States Of Anxiety ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ ဒီအေၾကာင္း အနည္းငယ္ 'တို႔ထိ' ခဲ့ဖူးပါေသးတယ္။)

ပဲခူးတိုင္း၊ ေဝါၿမိဳ႕၊ သူရဲသူမိန္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ မြတ္ဆလင္အိမ္ေထာင္စုတစုနဲ႕ ဗုဒၶဘာသာတစုအေၾကာင္း မွတ္မိၾကဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ပထမဆုံးအေနနဲ႕ က်ေနာ္အဲ့႐ြာကို ေရာက္သြားခဲ့တာပါ။ ျပႆနာျဖစ္ပြားတဲ့အေၾကာင္းရင္းေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ စိတ္ဝင္စားစရာေတြမ်ားေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ အားလုံးၿခဳံၿပီးစဥ္းစားသင့္တဲ့ တခ်က္ ေတြ႕ပါတယ္။

ဒီေဒသမွာ မြတ္ဆလင္နဲ႕ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတူတကြ၊ ျပႆနာတခါမွ မျဖစ္ဘဲ ေနလာခဲ့ၾကတာပါ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ မ်က္ေစာင္းထိုးမွာ ဗလီရွိပါတယ္။ ႐ြာဦးေစတီရဲ႕ေဘးမွာ မြတ္ဆလင္သခၤ်ိဳင္းရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီျပႆနာ မျဖစ္ခင္မွာ အဲ့ဒီ႐ြာထဲကို ပုံမွန္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမဟုတ္တဲ့ တျခားေနရာက မြတ္ဆလင္ေတြ တပတ္တႀကိမ္ေလာက္ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

ပုံမွန္ မြတ္ဆလင္ေတြအဖို႔ နမာ့ဇ္ဖတ္၊ ဗလီသြားရင္ သာမန္ ဗမာေတြလို၊ ဗုဒၶဘာသာေတြလို ဝတ္စားဆင္ယင္ၿပီး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနလာခဲ့ၾကေပမယ့္ အဲ့ဒီလို လူစိမ္း၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ိဳးနဲ႕ မြတ္ဆလင္ေတြ ေရာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ႐ြာကမြတ္ဆလင္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဟာ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ မြတ္ဆလင္ေတြရဲ႕ ပုံမွန္ေျပာဆိုမႈ၊ ေန႕စဥ္လူမႈဘဝေတြထဲ အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲလာၿပီး ထိခိုက္မႈေတြ ရွိလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟိုးအရင္က မြတ္ဆလင္ေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ သပိတ္စခန္း၊ ခ်ီတက္ဆႏၵထုတ္ေဖာ္၊ ဗလီသြား၊ တရားပြဲက်င္းပ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရွးက မြတ္ဆလင္ေတြဟာ ဗမာေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံနဲ႕မျခား ေတြ႕ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနာက္ပိုင္း ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အေျခအေနေတြအရ “မြတ္ဆလင္ကသာလ်င္ အျမတ္ဆုံး” ဆိုတဲ့ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက အယူအဆေတြ လႊမ္းမိုးလာတာေတြ႕ရပါတယ္။

မြတ္ဆလင္အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာလည္း မုတ္ဆိတ္ထားသူက တဖက္၊ မုတ္ဆိတ္မထားဘဲ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ ကိုယ္ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကတဖက္ ရွိေနပါတယ္။ ဒီလို ဝတ္႐ုံရွည္ႀကီးေတြဝတ္တာကမွ တကယ့္ ယုံၾကည္သူအစစ္အမွန္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းလည္း ရွိသလို၊ အလႅာနဲ႕ တမန္ေတာ္ရဲ႕ တရားေတြကို ယုံၾကည္မႈကသာလ်င္ အဓိကဆိုတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းကလည္း ရွိပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာေမြး၊ ျမန္မာဆန္ၿပီး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ အစၥလာမ္ဘာသာရဲ႕ အဆုံးအမကို ယုံၾကည္သူေတြကေတာ့ ဒီလို အေရွ႕အလယ္ပိုင္းနဲ႕ ပါကစၥတန္က ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ထုံကူးလာသူေတြၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြရွိသလို စိုးရိမ္စိတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။

အာယာဒ္ေတာ္ေတြထဲမွာ “မြတ္ဆလင္မိန္းကေလးတဦးဟာ သူ႕ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ေကာက္ေၾကာင္း မေပၚေအာင္ ဝတ္စားဖို႔လိုသလို၊ အမ်ိဳးသားေတြကေတာ့ ခ်က္ေအာက္ကေန ဒူးဆစ္အထိ မေပၚေအာင္ ဝတ္စားဖို႔" ျပဌာန္းၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္က မြတ္ဆလင္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ရွရီအာ့သ္ (Sharia Law) ဥပေဒေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက ယဥ္ေက်းမႈပုံစံေတြကို ပုံတူကူးလာတာဟာ ျမန္မာျပည္မွာေမြး၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖိုးထားတဲ့ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြၾကားမွာ ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္းကို ကိုယ္တိုင္ သီးျခားလုပ္ပစ္လိုက္တဲ့ပုံစံမ်ိဳး ျဖစ္လာေစပါေတာ့တယ္။

MrattKyawThu

လူတိုင္း လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ ၊ ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီ ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္႐ိုးရာမဟုတ္တဲ့ ဝတ္စားဆင္ရင္ ပံုတခုကို အေမေက်ာ္ၿပီးေဒြေတာ္လြမ္းသလို႔ ျဖစ္လာေတာ တခ်ိဳ႕ သေဘာထားေသးသိမ္သူေတြရဲ႕
အျမင္မွာ မ်က္စိ စပါးေမႊးစူးစရာပါ။

ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္းး ၾကည့္ကိုမရတာပါ။
အားနာရတဲ့ အတိုင္းအတာေတြေၾကာင့္သာ

ျမန္မာ မြတ္စလင္ မွန္ရင္ ဟိုးးငယ္ငယ္ က ျမန္မာလိုဘဲ
ဝတ္စားခဲ့ၾကတာပါ။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ နဲ႔ ျမန္မာမြတ္စလင္ နဲ႔
တျခားဘာသာဝင္ေတြ စည္းလံုးစြာရွိခဲ့ဖူးတာေတြကို
တမ္းတလ်က္

No comments:

Post a Comment